Les obres de connexió dels tramvies a la plaça de les Glòries han interromput el, complet, servei de línia 4 del tramvia entre el 26 de juny i el 31 d’agost, dies en els quals també s’han realitzat intervencions a la línia 4 del metro de Barcelona. A partir de demà, dia 1 de setembre, la circulació tornarà a ser complet entre la Ciutadella i Sant Adrià de Besòs.
Malgrat les obres de construcció de noves vies i de la nova parada de Glòries, aquesta encara no estarà disponible, ja que està en una zona on encara s’hi estan practicant millores i obres diverses. Per la seva banda, les altres línies afectades, T5 i T6, també recuperaran el seu recorregut habitual. Durant aquestes setmanes d’obres l’estació de La Farinera era el punt on finalitzaven les línies T5 i T6.
Les obres de millora i adaptació corresponen a la connexió de les parades de Verdaguer i Glòries, que necessiten la instal·lació de noves vies i la connexió d’aquestes amb les ja existents a la nova parada de Glòries. Aquesta nova estació s’ha ubicat just davant del museu disseny HUB i segons indiquen des de l’Autoritat del Transport Metropolità aquesta estació permetrà les connexions de diversos serveis de transport públic com l’L1 del metro de Barcelona i diverses línies d’autobús.
L’L1 ha estat precisament una de les línies beneficiades per aquestes obres. La substitució de les antigues vies ha permès a l’ATM l’ampliació del vestíbul d’aquesta línia del metro de Barcelona.
La diagonal ja té instal·lada la font d’alimentació del tramvia
El sistema d’alimentació del tramvia de Barcelona ja té instal·lada una de les parts de la seva catenària. El seu soterrament permetrà que els tramvies es puguin desplaçar sense la necessitat de cables, ja que reben l’alimentació elèctrica per terra. Està previst que es posin en funcionament a partir del primer semestre de 2024.