Barcelona viurà aquest estiu un gran tall de metro que afectarà principalment l’L4 i de retruc l’L11. Tal com va avançar el TOT Barcelona a principis de juny, la interrupció del servei afectarà el tram de l’L4 entre Trinitat Nova i Verdaguer, set estacions en total, entre el 25 de juny i el 31 d’agost. Amb posterioritat, entre els dies 1 i 7 de setembre, el tall serà entre les parades de Trinitat Nova i Maragall, amb tres estacions tancades. D’altra banda, l’L11 quedarà sense servei, entre el 25 de juny i el 7 de setembre, de Trinitat Nova a Casa de l’Aigua.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha donat a conèixer aquest dijous les alternatives de transport al tall de l’L4. L’empresa metropolitana habilitarà un servei de bus especial, a partir del 25 de juny, que cobrirà el tram afectat per les obres, entre Verdaguer (L4) i Casa de l’Aigua (L11), amb 22 vehicles articulats que tindrà una freqüència de pas cada quatre minuts en hora punta. A partir de l’1 de setembre, amb la recuperació del servei de metro entre Verdaguer i Maragall, el recorregut dels busos especials es reduirà. Entre el juliol i l’agost, i mentre durin les obres de reforma del carrer de Pi i Margall, el servei de bus modificarà el seu trajecte a Joanic.

L’L3, una alternativa al tall
D’altra banda, tant TMB com l’Ajuntament recomanen durant els mesos del tall fer ús de l’L3 del metro, amb parada també a Trinitat Nova, per desplaçar-se, així com l’L5, ja que les dues línies cobreixen el tram afectat per les obres. L’L3 fa el trajecte entre passeig de Gràcia i Trinitat Nova. I l’L5 permet anar des de Verdaguer fins a Maragall. A més, a l’L11, des de l’estació de Torre Baró, Rodalies connecta amb Fabra i Puig, la Sagrera i Arc de Triomf. Els viatgers també podran fer ús de les línies de bus D50, H6, D40, 76 i H2.
Les obres suposaran una inversió d’uns 20 milions d’euros i comportaran una renovació integral de sis quilòmetres de via per reduir les incidències i les vibracions, inclosa la substitució de balast per formigó.