El servei de seguretat privada del metro de Barcelona per als pròxims quatre anys ha sortit aquesta setmana a concurs per un valor de 143 milions. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat aquest dimarts que ha obert la milionària licitació, que preveu la contractació de més de 750 vigilants per garantir la seguretat des dels accessos de cadascuna de les estacions de la xarxa del subsol de la capital catalana fins a nivell de via, fet que inclou els vestíbuls, els passadissos, les andanes, les escales, els ascensors o les cotxeres, entre altres.
Aquest nou contracte tret a concurs per la companyia permetrà reforçar també els efectius necessaris per a fer front a grans esdeveniments culturals, esportius i festius de la ciutat més enllà de la ja esmentada cobertura ordinària del servei. El nombre d’hores contractades conté un increment d’aproximadament un 4,5% respecte del contracte anterior, que es va signar l’any 2018. En aquest sentit, l’empresa guanyadora del concurs tindrà l’opció a prorrogar la licitació un any més, de manera que el nou servei de seguretat privada del metro de la capital catalana podria estar vigent durant cinc anys.
Un entramat de vuit línies i 165 estacions
Cal recordar que el metro a Barcelona és un entramat de línies ràpides i ben connectades. L’L1 (línia 1, vermella), l’L2 (línia 2, lila), l’L3 (línia 3, verda), l’L4 (línia 4, groga), l’L5 (línia 5, blava), l’L9N (línia 9 Nord, taronja), l’L9S (línia 9 Sud, taronja), l’L10N (línia 10 Nord, blau clar), l’L10S (línia 10 Sud, blau clar) i l’L11 (línia 11, verd clar) són un nus de connexions amb molts transbordaments. En total, vuit línies i 165 estacions. Algunes, molt profundes, la que més, El Coll-la Teixonera, altres, a peu de carrer. Ara bé, com és el transbordament entre línies? En alguns casos, és un autèntic infern si hi ha molta gent i la temperatura és elevada. L’associació de Promoció del Transport Públic va fer un càlcul del temps que es triga a passar d’una línia a una altra en les estacions on es pot fer transbordament, i el resultat, que queda reflectit en un mapa, dona la primera posició al transbordament més infernal a passeig de Gràcia.