La futura estació dels trens d’alta velocitat de l’AVE a la Sagrera va prenent forma, a poc a poc, però va prenent forma. Avui han començat les obres de la cobertura de la futura estació de l’AVE i ja s’estan instal·lant les primeres de les gairebé 300 bigues que han de donar forma a la part central d’aquesta infraestructura de transport de Barcelona.

La futura estació
Els elements estaran repartits en vuit mòduls diferents en forma de piràmide invertida i que inclourà una claraboia al centre; una claraboia que permetrà que la llum natural pugui arribar fins a l’andana i les vies del tren d’aquesta estació barcelonina. Segons ha explicat el subdirector de construcció d’Adif, José Vicente Romero, en declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el disseny d’aquesta futura estació és “singular” i és “l’obra d’enginyeria civil més gran que s’està fent” a l’Estat espanyol en l’actualitat. La certificació d’aquesta obra s’enfila entre el 9 i 10 milions d’euros mensuals en els darrers dos anys. Les previsions assenyalen que l’alta velocitat arribarà ja aquest any a la Sagrera, tot i que de moment, sense aturar-se.

Dia intens al transport públic de Barcelona
El matí ha estat accidentat al servei de metro de la ciutat de Barcelona. Una avaria ha deixat sense servei un tram de la línia L1 del metro barceloní. La circulació s’ha vist interrompuda i només s’ha donat servei entre Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet i entre Florida i Fondo. A primera hora del matí una emergència sanitària ha tallat la circulació entre Clot i La Pau.
La notícia positiva és la inversió milionària que es farà per renovar l’intercanviador de l’estació de Passeig de Gràcia, un intercanviador mític, i polèmic, per la seva dimensió. Els treballs duraran 22 mesos, aproximadament i s’invertiran gairebé cinc milions d’euros per renovar l’espai que connecta el servei de metro amb el de Rodalies.