Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La futura ronda de Sant Antoni pren forma a l’espera dels últims detalls

Després de mesos de polèmica, amb una batalla política aferrissada i entitats tant a favor com en contra de la remodelació de la ronda de Sant Antoni, l’Ajuntament ha explicat aquest dilluns com seran les obres definitives als veïns dels barris de Sant Antoni i el Raval. L’esperada reforma arribarà el 8 de gener, després de les festes, “per no interferir en la campanya nadalenca” i mantindrà l’aspecte inicial que va dibuixar l’executiu dels Comuns. Així ho han confirmat els regidors de l’Eixample i Ciutat Vella, Jordi Valls i Albert Batlle, que han destacat que s’executarà el projecte inicial “tal com estava” en un inici, sense “cap modificació” malgrat l’enrenou que hi ha hagut en els darrers mesos. Tot plegat costarà uns 11,6 milions d’euros i posarà fi a una situació provisional que ha durat nou anys.

La futura ronda de Sant Antoni s’anirà fent per fases i configurarà una plataforma única majoritàriament sense vehicles. Entre Villarroel i Floridablanca només s’admetrà el pas necessari de vehicles de serveis i emergència pels laterals, i es combinarà parterres amb zones de verd i àrees de joc. L’Ajuntament apunta aquesta zona s’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, que també es reformarà per “millorar l’espai públic i incloure-hi una nova àrea de joc infantil”. El regidor de l’Eixample, Jordi Valls, també ha apuntat que entre la nova àrea exclusiva per a vianants i el carrer d’Urgell “hi ha la possibilitat que hi pugui passar un bus”. El consistori calcula que els treballs duraran un any i quatre mesos.

Àrea afectada per la remodelació de la ronda de Sant Antoni de Barcelona | Ajuntament

Encara hi ha petits serrells per tancar

En tot cas, malgrat que el consistori aclareix que el projecte està força tancat, encara hi ha petits elements que no acaben d’estar planificats. En aquest sentit, Valls ha matisat que encara s’ha de decidir “quin tipus d’ordre posem a les bicicletes i patinets, on ubiquem definitivament els contenidors i quins són els horaris de càrrega i descàrrega”. El regidor reconeix que Consell de Cent és un exemple, però avisa que”malgrat que hi ha gent feliç perquè pot anar [per Consell de Cent] més de pressa amb la bicicleta, també hi ha altres persones que creuen que hi hauria d’haver un ordre”.

La reurbanització a Sant Antoni incrementarà l’espai públic destinat a vianants i les zones verdes. Es passarà de 15.262 metres quadrats entre la ronda i el carrer de Tamarit a 16.300 metres quadrats, un guany de més de 1.000 metres quadrats d’ús pràcticament exclusiu per als vianants.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa