Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La ronda de Sant Antoni nova permetrà el pas de vehicles privats

La ronda de Sant Antoni nova permetrà, finalment, el pas de vehicles privats. Serà de veïns, expliquen fonts municipals al TOT Barcelona. El canvi afecta el tram entre el carrer de Casanova i Villarroel, per on els veïns podran circular -amb tota l’ambigüitat de la paraula veïns, perquè l’Ajuntament no ha explicat com diferenciarà els vehicles dels residents de la resta-. D’aquesta manera, el pas de vehicles privats estarà autoritzat a tota la part que es reforma, només de baixada. En el tram entre Comte d’Urgell i Villarroel ja estava previst el pas del bus i de vehicles. Segons l’Ajuntament serà una circulació molt lenta i “no desitjable” per als vehicles que hi passaran.

En concret, en la part entre Casanova i Villarroel és duran a terme “ajustos a la mobilitat”. Es vol que aquest tram sigui una zona de plataforma única, “amb els mínims vehicles”, però amb vehicles, en definitiva. També es farà una ordenació dels parterres, “que defineix unes zones d’estada clares i garanteix una millor convivència entre els diferents usos”. L’Ajuntament diu que no s’ha modificat el projecte, sinó que els canvis que són “ajustos d’obra lligats a la funcionalitat i usos posteriors“.

Canvi del cordó de serveis

Un altre dels canvis previstos és en el tram entre els carrers de Villarroel i Comte d’Urgell. Segons la informació de què disposa el TOT Barcelona, es canviarà la posició del cordó de serveis i se situarà a la vorera de Ciutat Vella, “atès que té més necessitat de serveis”, diu el consistori. En el costat de baixada de la ronda de Sant Antoni, és a dir en direcció a Comte d’Urgell, ja estava previst el pas del bus -on tindrà parada i hi haurà també una zona DUM de càrrega i descàrrega-. Aquest tram serà amb calçada segregada, amb un únic carril, de circulació molt lenta per al pas dels vehicles. El paviment de granit de la calçada passarà a ser asfalt per una millor conservació i manteniment a causa del pas de l’autobús.

Cap als tribunals?

Les obres de reforma de la ronda de Sant Antoni costen 11,6 milions d’euros i la previsió és que s’acabin el juny del 2025, seguint la previsió inicial. La remodelació no està exempta de polèmica, donat que es tracta d’un carrer que és xarxa viària bàsica i per dur a terme les obres que s’estan fent hagués estat necessari una modificació del Pla General Metropolità i no es va fer, va valorar al TOT Barcelona l’urbanista Antoni Renalias i va reconèixer el consistori. Amb el precedent de tres eixos verds del govern d’Ada Colau tombats per la justícia pel mateix motiu, el PP de Daniel Sirera ha amenaçat de portar el cas als tribunals si el govern de Jaume Collboni no rectifica i “flexibilitza” el projecte per “restablir” la legalitat. Ara caldrà veure si el PP es conforma amb els canvis introduïts per evitar judicialitzar una altra reforma d’un carrer de la ciutat.

L’Ajuntament va transmetre aquests canvis al veïnat en una reunió de seguiment que va tenir lloc aquest dijous i que, segons testimonis presencials, va ser tensa per les modificacions que es van presentar. Algunes persones també van protestar per la tala d’arbres a la plaça del Dubte. Segons el consistori se n’han retirat set i se n’han reposat dos. Els motius han estat que presentaven un desenvolupament dolent amb un estat fitosanitari i ornamental incorrecte, escorça molt seca amb símptomes d’haver patit una patologia bacteriana i desenvolupament de les seves branques primàries amb bifurcació creuada i, per tant, sense possibilitat de desenvolupar-se, entre altres causes.

Obres a la ronda de Sant Antoni / Cedida

Avançament de les obres de la plaça del Dubte

Les obres de la ronda de Sant Antoni s’executaran en dues fases. La primera acabarà el mes de novembre, un mes després del previst inicialment. El canvi a la fase 2 (quan els busos ja podran baixar pel tram final de la ronda) serà, per tant, el novembre del 2024 i no l’octubre. Segons l’Ajuntament, un altre canvi ha estat l’avançament de les feines a la plaça del Dubte. Els motius són tècnics. En tractar-se d’una actuació independent de la resta de la urbanització, el contractista va proposar avançar-la. De moment, ja s’han fet desviaments pels carrers de Sant Gil i Nou del Dulce. Fonts municipals expliquen que fent ara el desviament del trànsit, sobre una base de formigó, s’evita fer-ho sobre el paviment acabat de la reforma de la ronda, que es podria deteriorar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa