Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La ronda de Dalt perd un carril per sentit fins al setembre per les obres de cobertura

La Ronda de Dalt perdrà un carril per sentit a causa de les obres de cobertura que comencen aquest dilluns 14 de juliol. Les obres al voltant de la Ronda tenen lloc entre l’IES Vall d’Hebron i l’avinguda de Vallcarca. Aquestes obres de cobertura obligaran a tallar un carril per sentit entre les sortides 5 i 6 fins al 4 de setembre.

Aquestes obres són les que han de construir l’estructura del mur i de les sortides d’emergència que es troben en marxa des de l’estiu passat, i que són prèvies als treballs de la coberta. Segons ha concretat l’Ajuntament de Barcelona, aquest estiu es construiran els prismes de serveis, les noves voreres i les portes de les sortides d’emergència.

Els carrils afectats seran el carril lent del tron central de cadascun dels sentits. D’aquesta manera, la capacitat de la ronda entre les sortides 5 i 6 passarà de 3 a 2 carrils per sentit.

Imatge d’arxiu de retencions a la Ronda de Dalt / ACN

Més de 340 metres de cobertura

La cobertura d’aquest tram entre l’avinguda de Vallcarca i l’Institut Vall d’Hebron donarà continuïtat a la coberta ja executada entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut. En total tindrà una longitud de 340 metres, que se sumaran als 200 ja coberts, i que generaran una nova superfície per a ús ciutadà i verd. 

D’aquesta manera, les obres requeriran el tall de la ronda, que es farà de nit per minimitzar les afectacions a la mobilitat, segons ha concretat l’Ajuntament. A més, per tal de minimitzar les afectacions al trànsit, en els laterals superiors de la ronda, el passeig de la Vall d’Hebron, pròximament es restabliran els dos carrils del lateral muntanya i es reobrirà la rotonda del carrer d’Arenys, tancades per les mateixes obres.

En conjunt, està previst que les obres de cobertura, tant les estructures com les instal·lacions, acabin el mes de maig de 2027. Aquestes obres d’estructura de la primera fase tindran una inversió d’uns 12 milions d’euros, al que cal sumar-li els 20 milions del cost de la cobertura i les instal·lacions i acabats del túnel. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa