Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Adéu a les afectacions: l’R2 i l’R11 estrenen l’estació de Sant Andreu
  • CA

L’entrada del primer tren de Rodalies a la nova estació de Sant Andreu ha posat punt final a tres mesos d’obres i incomptables maldecaps per als usuaris de les línies R2 i R11. A les 4.55 de la matinada sortia de Granollers el primer tren de l’R2 en direcció a Barcelona i 20 minuts després passava pel nou traçat de la Sagrera i posteriorment estrenava l’estació de Sant Andreu. El nou tram ha entrat en servei un dia més tard del que havia previst Adif per un problema d’última hora en el sistema d’electrificació i en la catenària.

El tren ha estat rebut per una multitud més àmplia del que és habitual perquè a banda dels usuaris regulars també s’hi han acostat molts curiosos que volien presenciar l’històric moment, segons ha pogut comprovar allà mateix l’ACN. L’entrada en funcionament del nou traçat de Rodalies ha suposat el tancament de la històrica estació de Sant Andreu Comtal, que després d’una trajectòria de gairebé 170 anys ha estat tancada al públic. La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez; el president de la Generalitat, Pere Aragonès; i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, assistiran a la inauguració oficial de l’estació a mig matí.

La nova estació de Sant Andreu s’ha estrenat amb retard per problemes d’última hora / ACN

Canvis al traçat de la xarxa de Rodalies

Les obres del nou traçat de Rodalies han suposat la instal·lació de 4,3 quilòmetres de vies, dels quals 2,8 són soterrats, i ja passen per la futura estació de la Sagrera per encabir-hi la línia Barcelona-Granollers-Girona. Durant els últims tres mesos, els viatgers habituals de les línies R2 i R11 ha iniciat i acabat els seus trajectes a l’estació de Sant Andreu Comtal i des d’allà han hagut d’agafar l’L1 per completar el recorregut.

El projecte de renovació s’ha completat amb la instal·lació d’un nou traçat d’ample convencional en el tram que connecta les línies de Granollers i Girona. A finals del 2020 es va fer una obra similar a la línia R1, que des de fa dos anys ja circula per l’interior de la Sagrera, tot i que no s’hi aturen perquè la futura estació intermodal de Metro, Rodalies i alta velocitat encara està pendent de fer-se. Segons Adif, el següent pas serà traslladar l’alta velocitat perquè passin pel nou traçat a l’espera de la nova estació de la Sagrera.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa