Els trens d’alta velocitat que connecten Barcelona i Madrid circulen amb gairebé mitja hora de retard per una nova incidència, segons han informat Adif i Renfe. El gestor d’infraestructures ha explicat que un problema amb la senyalització al Camp de Tarragona ha provocat retards d’entre 15 i 25 minuts durant tot el matí als trens de totes les companyies que operen l’alta velocitat entre les dues ciutats, no només en els de Renfe. L’avaria ha quedat solucionada poc abans del migdia.
Los trenes de alta velocidad que circulan entre Madrid y Barcelona registran retrasos debido a una incidencia que afecta a los sistemas de señalización en Camp de Tarragona. Personal de Adif está trabajando para solucionar esta incidencia lo antes posible.
— INFOAdif (@InfoAdif) January 2, 2025
Solucionada l’avaria informàtica dels trens Talgo Avril
Renfe ha informat a primera hora que ha pogut resoldre l’avaria informàtica dels trens Talgo Avril que durant el dimecres va deixar sense servei els corredors que uneixen Madrid amb Galícia i Astúries, amb Saragossa i Barcelona i amb el País Valencià i Múrcia. Aquest dijous el servei ha recuperat la normalitat amb la programació habitual de totes les línies.
📢🔔Subsanada la avería informática de los trenes Talgo Avril, la programación habitual se recupera con normalidad desde el inicio del servicio, en los tres corredores que unen Madrid con Galicia/Asturias, Madrid-Zaragoza/Barcelona y Madrid-Levante.
— InfoRenfe (@Inforenfe) January 2, 2025
“Solucionada l’avaria informàtica dels trens Talgo Avril, la programació habitual es recupera amb normalitat des de l’inici del servei als tres corredors que uneixen Madrid amb Galícia/Astúries, Saragossa/Barcelona i Llevant”, ha explicat la companyia a les seves xarxes socials. Talgo ha explicat que l’avaria informàtica va afectar els carregadors de bateries Ingeteam s’ha pogut solucionar. El problema estava relacionat amb el canvi d’any.
Problemes a Rodalies
Una altra incidència a les instal·lacions entre Malgrat de Mar i Blanes, al Maresme, ha provocat retards que han arribat als 20 minuts a l’R1 de Rodalies a primera hora del matí. Els tècnics d’Adif han pogut resoldre l’avaria poc abans de les 9.00 i els trens ha recuperat progressivament els horaris habituals.
Així mateix, Renfe ha recordat que la circulació de trens entre l’estació de Sant i Gavà ha quedat suspesa des d’aquest dijous fins al pròxim dissabte per obres d’accés a l’Aeroport de Barcelona-El Prat. Les línies afectades són l’R2, l’R2 Sud i l’R2 Nord, mentre que els trens regionals circulen desviats per Vilafranca del Penedès. El servei alternatiu per carretera entre la capital catalana i Gavà farà 1.200 trajectes diaris amb 68 autobusos cada hora.