La línia d’alta velocitat que connecta la capital catalana i Madrid ja acumula diversos retards a causa de la troballa de restes d’un cos sense vida a les vies. Segons ha detallat Adif a través d’una publicació a les xarxes socials, en el punt quilomètric 417 del recorregut s’han localitzat “restes humanes”, cosa que ha obligat a adaptar el funcionament del servei i ha provocat diversos retards al servei, que s’han arrossegat des de mig matí fins a les quatre de la tarda. En concret, l’afectació s’ha allargat prop de cinc hores. Des de la companyia que gestiona la infraestructura asseguren que aquests retards s’han produït mentre treballaven les autoritats forenses dels cossos policials, els quals són els encarregats de retirar les restes del cadàver.
Ara bé, malgrat l’incident, la circulació no ha quedat suspesa del tot. Segons detallen, s’ha permès la circulació per una via, però amb una limitació de velocitat, entre les estacions de Saragossa i Lleida. Les autoritats judicials i forenses ja han completat la seva feina, motiu pel qual el servei ha començat a normalitzar-se altra vegada a partir de les quatre de la tarda.
Los trenes de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona están registrando retrasos entre Zaragoza y Lleida por limitación de velocidad para inspección del trazado por la autoridad judicial.
— INFOAdif (@InfoAdif) September 1, 2025
Última setmana de l’alta velocitat low cost
Aquesta és la darrera setmana en què continua funcionant el servei de baix cost de l’alta velocitat. El passat dijous 28 d’agost, Renfe va anunciar que a partir del dilluns vinent -és a dir, el 8 de setembre-, els trens low cost d’Avlo ja no circularan entre Barcelona i Madrid. L’operadora ferroviària apunta que per eliminar el servei de baix cost del corredor entre Barcelona i Madrid perquè “s’adapta més bé” a les “necessitats del perfil de viatger”: “Renfe també ha tingut en compte que el producte AVE s’adapta més bé a les característiques del trajecte i a les necessitats del perfil del viatger corporatiu, freqüent en aquest corredor, ja que suposa una millora en confort gràcies a seients més amplis i un increment notable d’espai”, argumentaven des de l’operadora ferroviària.

