Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Govern retarda l’accessibilitat completa del metro fins al 2028

L’accessibilitat completa del metro de Barcelona tampoc serà una realitat durant aquest any. Després de veure’s obligat a retardar aquesta fita, que estava prevista que s’assolís abans d’aquest 2025, el Departament de Territori de la Generalitat ha tornat a ajornar les actuacions per aconseguir una xarxa del subsol de la capital catalana completament accessible per a les persones amb mobilitat reduïda fins al 2028. En concret, la consellera Sílvia Paneque ha assegurat que la voluntat és poder assolir l’objectiu abans d’acabar aquesta legislatura.

Ho ha dit en una visita a l’intercanviador de les línies 1 i 3 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a l’estació de Plaça Espanya, on ja estan en funcionament vuit nous ascensors. En una compareixença davant els mitjans de comunicació recollida per l’ACN, Paneque ha explicat que el Govern invertirà 115,6 milions a les estacions que encara no són accessibles, vuit en total, i també ha anunciat la sortida a licitació de les obres de reforma de l’estació de Plaça de Sants de l’L5, amb una inversió estimada de 17 milions d’euros.

Cal recordar que actualment hi ha un 95% d’estacions de metro accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda d’un total de 163 en tota la xarxa. Això ens deixa només vuit parades pendents d’adaptar. Es tracta de les de Ciutadella (L4), Clot (L1) i Verdaguer (L4), amb treballs que ja estan en execució per valor de 21 milions d’euros; a la Plaça de Sants (L5) amb el projecte ja aprovat; les de Verdaguer (L5) i Plaça de Sants (L1), amb el projecte en redacció i una inversió prevista de 33 milions d’euros; i l’estació d’Urquinaona (L1 i L4), on el projecte està encarregat i s’hi estima una inversió de 45 milions.

Visita a les obres de l’L8

Per altra banda, Paneque també ha aprofitat la jornada d’aquest dijous per visitar el futur pou d’atac de la tuneladora que ha de permetre el perllongament de l’L8 de FGC, situat a la Gran Via entre els carrers Llancà i Vilamarí. El forat tindrà 90 metres de longitud, 20 d’amplada i 20 de profunditat i també permetrà l’accés logístic i l’extracció de terres de la tuneladora, que es traslladaran amb una cinta transportadora fins al Parc Joan Miró. Actualment, s’està treballant amb les pantalles del costat muntanya un cop culminats els treballs del costat mar i Llobregat. Amb tot, no es preveu que la tuneladora comenci els treballs fins d’aquí a un any.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa