Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Es reprenen les obres de l’estació de l’L9 a Sanllehy 13 anys després

Després de tretze anys aturades, les obres de la futura estació de la línia 9 del metro de Barcelona a la plaça Sanllehy es reprendran, segons ha anunciat aquest dimarts el Departament de Territori. Amb un pressupost de 12,8 milions d’euros, les obres permetran completar l’excavació del pou i construir la galeria que l’ha de connectar amb el túnel del tram central de l’L9 i L10. Amb les noves actuacions, es requerirà el tancament i ocupació total de la plaça. A propòsit d’això, cal recordar que l’any 2011 l’excavació del pou es va aturar deixant una estació executada en un 42% i el pou excavat en un 66% amb 52 dels 78 metres previstos.

En els primers mesos de l’obra, s’executaran treballs en superfície com la instal·lació de pantalles fonoabsorbents i tasques preparatòries per a la reobertura i represa de l’excavació del pou. Així mateix, s’han engegat aquest setembre la campanya d’auscultació i d’inspeccions prèvies d’edificis en l’àmbit de l’obra, com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies. Tot i això, el total de les obres hauria de durar uns tres anys i mig, ja que es tracta d’unes obres de gran envergadura i prioritàries pel funcionament complet de la línia. A més, la particularitat de l’estació de Sanllehy és que té el pou més profund de tots i la galeria també ha de ser gran perquè ha d’incloure ventilació.

Estat de les obres de l’L9 i L10

Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central de les línies 9 i 10, actualment s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de l’estació de Mandri i en l’excavació del pou de Sarrià. A més, recentment ha començat els treballs per a conformar l’estructura interior de l’estació de plaça Maragall.

En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del ‘macropou’ de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei. Tot i això, la tuneladora encara està actualment Mandri, on s’estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.

L’L9/L10, batejada com la línia de metro més llarga d’Europa, està en funcionament als extrems a l’espera que s’acabi d’excavar el tram central. La crisi financera i econòmica va provocar l’aturada de les excavacions de trams com el de la plaça Sanllehy, on el forat per encabir la tuneladora va ser visible fins a la reurbanització de la zona del districte de Gràcia.

Més notícies
Notícia: Detenen un lladre multireincident amb dues dècades d’antecedents a Barcelona
Comparteix
L'arrestat acumulava 48 antecedents policials des de 2005 i utilitzava habitualment una motocicleta robada per encastar-la contra comerços
Notícia: El mercat de la Boqueria es reforma: 2 anys d’obres i un cost de 12 milions
Comparteix
Les obres començaran l'any 2025 i s'espera que estiguin acabades el 2027 I Està previst que l'equipament s'obri cap a la plaça de la Gardunya, renovar la part central on hi ha les parades del peix i buscar un equilibri en l'oferta comercial
Notícia: Atrapen l’Arsène Lupin dels marcadors de pisos barcelonins
Comparteix
Els Mossos detenen sis persones que formaven part d'un grup especialitzat liderat amb mà de ferro per un criminal que havia perpetrat diversos robatoris a la capital catalana
Notícia: Mor un excursionista barceloní en caure mentre baixava el Carlit
Comparteix
La víctima hauria patit una relliscada, precipitant-se des d'una altura de 50 metres

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa