Una de les grans obres que s’han realitzat durant aquest estiu a la xarxa del metro de Barcelona encara la seva recta final. Els operaris estan acabant d’enllestir els darrers treballs que des del 25 de juny afecten un tram important de la línia L5. En concret, la part del recorregut afectada és la que va de les estacions de Cornellà Centre fins a Collblanc, de manera que la línia ha estat funcionant amb normalitat entre les parades de Collblanc i de Vall d’Hebron.
Durant aquests prop de dos mesos, els treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha dut a terme diverses millores en la infraestructura com per exemple la instal·lació de noves agulles del tipus “bretelle” i fixacions antivibratòries, la renovació de la via o el recrescut d’andanes de l’estació de Cornellà Centre. Si no hi ha contratemps d’última hora, la previsió és que les actuacions concloguin aquest mateix 1 de setembre, posant d’aquesta manera punt final a més de dos mesos d’afectacions en aquesta línia de la xarxa del subsol de la capital catalana.
Mentre continuïn els treballs, TMB mantindrà com a transport alternatiu un servei especial de bus llançadora entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc, que té un temps d’espera de fins a quatre minuts en dies laborables i els dissabtes i de fins a sis minuts en el cas dels diumenges i els festius.
La línia L10 Nord del metro recupera abans del previst el servei
Per altra banda, la setmana passada es va fer públic també que la línia L10 Nord del metro de Barcelona recuperava el seu servei habitual just dos dies abans del previst. El tram entre La Salut i Gorg estava fora de servei des del passat 5 d’agost per obres de renovació de diversos aparells de la via per millorar la circulació de trens i reduir les vibracions.
Segons la informació facilitada per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicat, el “bon ritme” de les actuacions va permetre restablir el servei 48 hores abans del previst. Durant aquestes setmanes s’han dut a terme actuacions que permetran el canvi de via dels trens a l’estació de Gorg amb l’objectiu de reduir les vibracions i les molèsties derivades. La inversió total per aquestes obres, realitzades pel Departament de Territori de la Generalitat, ha estat de prop d’1 milió d’euros.
Pas endavant per connectar el metro i Rodalies a l’aeroport
Per altra banda, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible del govern espanyol licitava la setmana passada per 4,1 milions d’euros les obres per connectar l’estació de la línia 9 de la xarxa del subsol de la capital catalana amb el vestíbul de la nova estació de Rodalies de la Terminal T2 de l’aeròdrom barceloní, que es troba actualment en execució.
Les obres ara licitades preveuen que la connexió s’habiliti amb una galeria d’enllaç per tal de recórrer la distància entre l’estació de metro i la Terminal T2, utilitzant el vestíbul ferroviari soterrat.
