Quatre línies de metro patiran talls per obres, alguns dels quals seran de dos mesos, durant l’estiu. El servei del suburbà viurà restriccions en les línies L5, L2, L4 i L10 Nord. El TOT Barcelona ja va informar de tots els talls a principis de maig.

El tall de la línia L5 començarà després de Sant Joan, el dia 25 de juny, i es perllongarà fins a l’1 de setembre. Afectarà el tram comprès entre Collblanc i Cornellà Centre, amb un total de vuit estacions: Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases, Ernest Lluch i Collblanc, uns cinc quilòmetres. Entre Collblanc i Vall d’Hebron, l’L5 funcionarà amb normalitat.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posarà en marxa un servei de bus llançadora que cobrirà el tram tallat. El bus no pararà a Can Vidalet, on l’empresa metropolitana disposarà d’un altre servei de bus, entre Can Serra i Can Vidalet. Tota la informació sobre les obres, així com altres transports alternatius, es pot consultar en l’enllaç.
Les obres són per la renovació integral d’un tram de via, “que ha arribat al final de la seva vida útil”, la qual cosa ha de permetre millorar la fiabilitat i el confort dels viatgers. També són necessàries per continuar incrementant la capacitat de la línia i per resoldre els problemes de vibracions. El cost és d’uns 16 milions d’euros.

Tall en el tram de l’L2
En el cas de l’L2, el tall afectarà set estacions del tram central, entre Sagrada Família i Paral·lel: Sagrada Família, Monumental, Tetuan, passeig de Gràcia, Universitat, Sant Antoni i Paral·lel. Les restriccions també començaran el 25 de juny i acabaran el 25 d’agost. Entre Sagrada Família i Badalona-Pompeu Fabra, l’L2 funcionarà amb normalitat. Tota la informació del tall, i dels serveis alternatius de transport, es pot consultar aquí. En el cas de l’L2 no hi haurà bus llançadora.
Les obres de l’L2, un total de 4,4 quilòmetres, són per resoldre els problemes “estructurals” de vibracions en tota la línia, i aquest és el darrer tram que queda per millorar. L’obra es finança amb fons europeus i té un pressupost de 5,6 milions.

Talls a l’L4 i l’L10 Nord
Una altra línia amb tall serà l’L4, entre el dissabte 27 de juliol i el 22 d’agost, ambdós inclosos. El tram que estarà fora de servei serà entre la Pau i Selva de Mar, de 2,6 quilòmetres de longitud, amb quatre estacions afectades: La Pau, Besòs, Besòs Mar i el Maresme / Fòrum. La resta de l’L4 funcionarà amb normalitat. El tram tallat es cobrirà amb un servei de bus especial.
Amb 2,5 milions d’euros de pressupost, les obres de l’L4 són per la construcció d’un ascensor que connecti el vestíbul i l’andana d’una de les vies i completar, així, l’adaptació de la parada de la Pau per a persones amb mobilitat reduïda. També s’aprofitarà per instal·lar un aparell de via (bretelle) a la mateixa estació i fer millores en la infraestructura de la via.

Vibracions en l’L10 Nord
Finalment, l’L10 Nord el tall serà entre la Salut i Gorg, 860 metres de longitud, amb un cost d’un milió d’euros. Quedarà sense servei el tram entre Gorg i la Salut, dues estacions en total, que serà terminal provisional: tindrà una andana en funcionament (en direcció a la Sagrera) i l’altra andana (en sentit Gorg) estarà tancada. La resta de l’L10 Nord, entre la Salut i la Sagrera, funcionarà amb normalitat. Les feines són per renovar els aparells de vies i solucionar així els problemes de vibracions que pateix el veïnat. El tall serà entre el 5 i el 25 d’agost.