L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha avançat que el projecte executiu del segon tram de la connexió del tramvia, entre Verdaguer i Francesc Macià, estarà llest a l’estiu. En una conferència organitzada pel Cercle d’Infraestructures, Collboni ha explicat que “en principi” hauria d’estar acabat al llarg del mes de juliol, però no ha volgut mullar-se amb la data d’inici de les obres. El socialista ha descartat que els treballs puguin començar abans d’un any i mig o dos anys i ha defensat anar “pas a pas” perquè l’Eixample ve d’un període perllongat d’obres.
Collboni ha insistit que les obres del primer tram, entre Glòries. Verdaguer, encara s’estan executant i abans d’aixecar més carrers s’haurà d’acabar l’obra, posar-la en marxa i provar la circulació dels tramvies. “Després decidirem”, ha dit l’alcalde, que ha apostat per deixar que l’Eixample “respiri”. En els últims mesos, l’Ajuntament de Barcelona havia obert la possibilitat a no executar les obres durant aquest mandat. El PSC mai ha sigut un defensor convençut del tramvia i ara que govern en solitari no se sent obligat a fer passes fermes.

La primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ja va insinuar que el projecte aniria per llarg quan va afirmar que el consistori tenia dubtes sobre la compatibilitat de la connexió del tramvia amb altres obres importants com el perllongament de l’L8 entre plaça Espanya i Gràcia. La sobrecàrrega de les obres tampoc entusiasma els socialistes, poc amics de pertorbar els veïns i fer trontollar el comerç amb projectes que no aixequen tant consens com els agradaria.
Ampliació del metro cap a l’àrea metropolitana
El dirigent socialista també ha aprofitat l’acte per reclamar a la Generalitat una inversió de 3.000 milions d’euros en els pròxims 10 anys per ampliar la xarxa de metro cap a Badalona, Esplugues de Llobregat, la muntanya de Montjuïc, la Zona Franca i el barri de la Marina. L’alcalde considera que el perllongament del metro permet “relligar” la mobilitat entre la capital catalana i l’àrea metropolitana, de manera que, a més de facilitar els desplaçaments, es podria solucionar part del problema de l’habitatge que pateix Barcelona perquè equilibraria els preus dels pisos i faria que viure a fora de la ciutat fos una opció visible.