El primer dia del tall de la línia L4 de metro entre les estacions de Verdaguer i Trinitat Nova ha passat la primera de foc amb bona nota per part dels usuaris i força aglomeracions al carrer per esperar el servei alternatiu de bus que ha posat TMB mentre duren les obres. “És com si hi hagués metro, no hi ha cap pèrdua de temps”, explica en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) Miquel Malqui, viatger assidu de la línia.
Considera que, per ser el primer dia, el dispositiu ha funcionat “força bé”, ja que gairebé no ha hagut d’esperar per fer el trajecte fins a Verdaguer. En canvi, els viatgers que fan el trajecte en sentit contrari s’han trobat amb aglomeracions al tram del carrer Provença, entre Bailèn i passeig de Sant Joan, on s’ha habilitat la parada de l’autobús especial. Han coincidit els passatgers que feien el canvi de l’L5 a l’L4, els passatgers habituals de l’L4 que baixen a Verdaguer i els que arribaven amb el bus o l’estaven esperant.

Les aglomeracions no han passat desapercebudes pels veïns de la zona, que han lamentat la saturació d’uns carrers que normalment ja van plens de viatgers i turistes. “Hi havia una mica de gent a l’autobús”, ha lamentat Montse Costa, que ha hagut de canviar el metro pel bus. “La freqüència potser s’haurà d’anar adaptant en funció de la gent”. Costa considera que el fet que les parades de bus estiguin tan “a prop del metro” no ajuda, tot i que reconeix que, en tractar-se d’un servei alternatiu, “no hi ha moltes opcions”.
Altres usuaris estaven més despistats, com l’Àngela Martínez, que s’ha trobat que “hi havia afectacions” per anar cap a La Pau i “de seguida” ha trobat les indicacions per arribar fins al bus. La Núria Valdivieso, que ja sabia que hi havia el tall, s’ha queixat que per anar de Sant Pau a Verdaguer ha trigat mitja hora i creu que la ruta del bus “pot millorar una mica”, ja que “fa una volta exagerada” i això cal afegir que “hi ha molt de trànsit”.

Obres en dues fases
Les obres a l’L4 entre Verdaguer i Trinitat Nova s’allargaran fins al 31 d’agost, mentre que de l’1 al 7 de setembre es limitaran les afectacions al tram entre Maragall i Trinitat Nova. TMB treballa per renovar la via de les zones afectades de manera “integral”, incloent-hi el balast de formigó. El canvi permetrà fer un manteniment “més eficaç” i, de pas, resoldre “alguns problemes de vibració” que afectaven el tram en obres. També es construirà un nou pou de ventilació a Guinardó que durant les obres es farà servir per extreure el material. La Generalitat aprofitarà els treballs per renovar la senyalització del tram afectat de l’L4 amb unes actuacions que costaran uns 10 milions d’euros i que inclouen un nou escapament a Maragall i la posada en servei dels nous enclavaments de Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall. Les obres afecten també l’L11, que fins al 7 de setembre veurà interromput el servei entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua.