L’any 2002, l’Ajuntament de Barcelona assumia la propietat i gestió del parc d’atraccions del Tibidabo, a través de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM). Durant els cent vint-i-quatre anys d’història, el Tibidabo s’ha posicionat com un espai emblemàtic de la ciutat i un referent d’oci per a les famílies. No només dels barcelonins, sinó també de catalans i de turistes. Si aneu al Tibidabo aquest 2025, us adonareu que s’han disparat els preus de les entrades i els abonaments respecte a 2024. L’entrada general (que inclou la Cuca de Llum, el funicular del Tibidabo), creix 11,4% i ha passat dels 35 euros als 39, mentre que el Tibiclub creix un 13,1% i ha passat dels 168 euros als 190 euros. Però també hi ha un increment molt més notable que afecta moltes famílies que no viuen a Barcelona ciutat i que tenen un accés molt complicat a la cuca de llum. Hi ha l’opció de pagar 4,20 euros per deixar el cotxe al pàrquing de B:SM de Vall d’Hebron, agafar un bus llançadora gratuït fins a la cuca, que triga uns 30 minuts i per al qual cal fer llargues cues. Però si aneu amb criatures i voleu estalviar-vos el periple, el pàrquing a peu de parc és l’opció més confortable. I amb un preu estratosfèric.

El pàrquing del Tibidabo: de 13 euros a 18 euros
Si el 2024 el pàrquing per tot el dia costava 13 euros, aquest 2025 l’Ajuntament ha decidit disparar el preu fins als 18 euros, és a dir, un 38% d’increment. Es tracta d’un pàrquing molt utilitzat per famílies amb criatures, donada la distància que hi ha entre la ciutat i el parc i que les combinacions de transport requereixen força temps i paciència. Per fer-nos una idea, el pàrquing de Port Aventura costa 15 euros al dia, i ja té fama de ser molt car. Això sí, tenint en compte les tarifes de la zona blava o la zona verda de la ciutat, i també les dels pàrquings de la xarxa pública, 18 euros és menys del que es pagaria si es tarifés per hores. Però tenint en compte que és un parc d’atraccions amb un públic molt familiar, l’increment del 38% és sorprenent en un sol any.
