La recuperació connexió ferroviària Barcelona-Lió està més a prop de convertir-se en una realitat. El president de Renfe, Raúl Blanco, ha assegurat en declaracions als mitjans recollides per l’ACN aquest dimecres que la previsió és que els trajectes entre Madrid, Barcelona i Lió i Marsella es puguin reprendre en “poques setmanes”, ja que la companyia encara està pendent dels “últims detalls tècnics”.

Blanco ha assenyalat que la intenció és poder entrar al mercat francès “de manera decidida” i “a llarg termini” i convertir-se en un “operador de referència” al país veí. En aquest sentit, el president de Renfe ha recordat que la companyia ja disposa del certificat de seguretat des del desembre i que recentment va registrar la seva sucursal a Lió. A més, ha detallat que els trajectes entre la capital catalana i la ciutat de Lió tindran un preu a partir dels 19 euros.

Cal recordar que Renfe està ara ultimant els detalls per desembarcar de nou a França després que trenqués l’aliança amb SNCF, amb qui va estar operant durant una dècada. Això va provocar que des del desembre quedessin interromputs els trajectes entre Barcelona i Lió i Marsella, però no amb París, que ara opera en solitari la companyia francesa. A partir d’aleshores, Renfe va iniciar els tràmits per operar sola els trajectes entre Lió i Marsella, tot i que l’objectiu clar és també arribar a la capital del país veí.

Política de preus competitius

El president de la companyia ha explicat que començarà operant en solitari al mercat francès mitjançant una “política de preus molt competitius com fa la nostra competència aquí”, en referència a Ouigo (filial espanyola d’SNCF) i Iryo (amb capital italià). Concretament, ha avançat que els trajectes interns a França tindran un preu a partir dels 9 euros, entre Barcelona i Lió a partir dels 19 euros i entre Madrid i Marsella a partir dels 29 euros.

Blanco també ha destacat que el restabliment d’aquests trajectes permetrà potenciar les connexions transfrontereres a través de Catalunya i ha situat com a principal repte a liberalització, amb l’entrada de competència dels altres dos operadors d’alta velocitat. “Renfe ha de passar de ser l’operador únic a ser líder de mercat”, ha subratllat i ha remarcat la necessitat de reforçar-se “internament i externament”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa