Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Prat frega els 2.000 vols el darrer cap de setmana de juliol

L’aeroport de Josep Tarradellas-el Prat tanca el darrer cap de setmana de juliol amb prop de 2.000 vols i una afluència de passatgers constant. Un primer tram d’estiu que l’equipament afronta amb la perspectiva de batre tots els rècords de passatgers durant la temporada, ja que ja s’han superat els valors de 2019, abans de la pandèmia. Segons xifres facilitades per Aena a l’ACN, el Prat té planificats, des de dimecres 24 de juliol i fins aquest dilluns, dia 29, 6.124 vols, tot i que també admeten que la programació pot variar lleugerament a causa de decisions de les companyies aèries.

Precisament, aquesta setmana l’observatori de trànsit aeri de Barcelona de la Cambra de Comerç apuntava que l’aeroport del Prat ha recuperat completament l’oferta de 2019 i precisava que era una tendència “constant” des de 2021. L’informe de l’organisme indica que el 86,1% dels destins d’aquest estiu són a Europa i situa la infraestructura aeroportuària barcelonina com la segona europea amb més trajectes origen i destinació, per darrere de Heathrow (Londres). Unes xifres que auguren que l’aeroport de la capital catalana pugui batre el rècord de viatgers aquest estiu. De fet, la directora de l’aeroport, Eva Valenzuela, ja va anticipar el passat mes de novembre que es començaven a superar el nombre de viatgers respecte fa cinc anys.

Una imatge d'arxiu de l'aeroport de Barcelona
Una imatge d’arxiu de l’aeroport de Barcelona / ACN

Les conseqüències de l’increment de passatgers

Ara bé, l’augment constant de l’afluència de passatgers també té conseqüències en la gestió de la infraestructura. El passat mes de novembre, la mateixa directora de l’aeroport ja va alertar que la capacitat de la infraestructura per acollir vols intercontinentals s’acostava al seu pic, en cas que totes les aerolínies volguessin operar en hora punta. Una advertència que s’ha complert. “Anem justos”, admeten fonts aeroportuàries a l’ACN davant l’augment de trànsit aeri. Les mateixes fonts assenyalen que si bé fa uns anys es podia distingir clarament entre les hores pic i les hores vall, ara hi ha una franja més àmplia de temps amb una alta activitat permanent.

Tot i que admeten que van “justos”, des de l’aeroport també asseguren que hi ha un contacte “constant” entre Enaire, les aerolínies, les companyies de handling i empreses de seguretat, neteja o assistència a Persones de Mobilitat Reduïda, entre d’altres, per garantir que es “prenen totes les mesures necessàries” per a un bon servei.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa