El Port de Barcelona tindrà una tercera terminal de vehicles al moll Príncep d’Espanya. Així ho ha decidit el Consell d’Administració de les instal·lacions que també ha destacat que es convocarà un concurs de concessió fins al 2027. Aquesta iniciativa busca solucionar el creixent tràfic que registra el port, sobretot de vehicles elèctrics. A part, també han anunciat que reforçarà les cadenes logístiques i potenciarà la infraestructura com a hub de distribució internacional pel sector de l’automoció.
Segons ha detallat el Port de Barcelona en un comunicat, quan estigui tot acabat, el 2027, el futur espai tindrà 104.938 metres quadrats. La terminal se situarà al costat de la terminal ferroviària pública, que s’ampliarà fins a poder operar trens de 750 metres en tres amples. També disposarà d’un espai annex per a facilitar les operatives de càrrega i descàrrega dels trens. La nova terminal de vehicles tindrà accés directe a la terminal ferroviària. En aquesta línia, per tal d’escollir l’empresa que farà possible el projecte, el port ha especificat que es valorarà la proposta intermodal, sobretot amb el transport ferroviari, i de sostenibilitat del futur concessionari. A més, un altre dels requisits que s’han posat sobre la taula ha estat la sostenibilitat. Així doncs, el Port de Barcelona ha precisat que el futur concessionari haurà d’utilitzar vehicles zero emissions en les seves instal·lacions, fomentar l’ús de camions elèctrics o instal·lar plaques fotovoltaiques, entre altres.

Cinc fases i un enderrocament
El projecte futur es desenvoluparà en cinc fases, que inclouen l’enderrocament de l’edifici Tersaco i la nau annexa per part del futur concessionari. La superfície que ocuparà la nova terminal també contempla ocupar la zona d’aparcament propera a l’edifici Tersaco, els magatzems propers a la dàrsena sud i els espais ocupats actualment per la terminal Port Nou.