Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El bon moment del Bicing impulsa la bicicleta elèctrica a Barcelona

La bicicleta elèctrica ha arribat per quedar-s’hi. La Radiografia Ciclista de Barcelona que publica anualment el Bicicleta Club de Catalunya (BACC) remarca que el seu ús s’ha doblat els darrers tres anys. Si el 2021 només dos de cada deu usuaris la triava per als seus desplaçaments, ara ja en són quatre de cada deu. La proporció d’usuaris que la fan servir és lleugerament superior al 35,2% que encara prefereix la bicicleta mecànica i pràcticament el doble dels que opten pel patinet elèctric (22,4%), que cau per primer cop des del 2020. “Aquestes dades confirmen que la bicicleta elèctrica segueix expandint-se”, conclou el BACC en el seu informe.

L’entitat ciclista aporta diferents arguments que expliquen aquest augment, si bé destaca especialment el bon moment que travessa el Bicing. El servei de biciclistes compartides municipal compta amb 519 estacions, més de 163.000 abonats i 56.000 usos diaris. Dades que s’expliquen, en part, per un augment de la flota elèctrica, que ja suma 4.600 exemplars. És més, l’informe remarca que el 90% dels desplaçaments en Bicing ja són amb la versió elèctrica, malgrat que aquest model de bicicleta encara té marge per créixer. “El Bicing és elèctric, però la flota encara no ho reflecteix completament. Tot i que el 80% dels usuaris/es opten pel Bicing elèctric, només el 56% de la flota és elèctrica. Es necessita una ampliació immediata per cobrir la demanda creixent”, conclou l’estudi.

El BACC també ha notat una millora en l’ús de bicicletes plegables elèctriques. Malgrat reconèixer que el seu ús s’ha estancat els últims anys, l’informe apunta que la seva quota “millora a poc a poc” en part per l’arribada de nous models al mercat. Respecte a les bicicletes urbanes clàssiques, l’estudi incideix que la propulsió mecànica continua predominat (31,9% enfront del 10,9% elèctriques), però que la presència de models elèctrics “també mostra un creixement gradual, possiblement impulsat per una major oferta i varietat”.

El Bicing ha augmentat el nombre de bicicletes elèctirques: ara n’hi ha uns 4.600 a Barcelona | Jordi Play

Baixa l’ús del patinet elèctric

L’auge de la bicicleta elèctrica contrasta amb la caiguda dels patinets elèctrics, que van tenir un boom molt destacable l’any 2021. En termes agregats, en aquests moments, si agrupem tots els vehicles en bicicletes (77,58%) i patinets elèctrics (22,42%), la bicicleta segueix sent el vehicle més utilitzat als carrils.

L’informe apunta que des que aquesta nova modalitat va esclatar s’han registrat “increments moderats”, però que, en canvi, “des del 2023 la quota va a la baixa”. El 2018 només se’n detectaven uns pocs (el 8% del total), però la xifra va pujar fins al 32,14% del 2022. El 2023 cau el seu ús al 27,46% dels desplaçaments. El BACC vincula aquesta davallada a les últimes regulacions que s’han fet, com ara la prohibició de pujar-los al transport públic i al “fort enfocament sancionador de la Guàrdia Urbana sobre aquest vehicle”.

Més notícies
Notícia: Alerta per una ‘ciberestafa’ amb la compra d’una bicicleta de 2.200 euros
Comparteix
El ciutadà rep un mail en el qual se li diu que ha fet la comanda per adquirir un vehicle i se li dona un telèfon on trucar
Notícia: Barcelona construirà 12,4 km de carrils bici nous i en millorarà 9,3 km
Comparteix
La Diagonal és on més actuacions es faran, al costat Llobregat i Besòs com a punts clau
Notícia: Toc d’atenció a les empreses de bicis compartides pel desgavell de l’estacionament
Comparteix
L'Ajuntament renova les llicències de set empreses concessionàries i reclama més control per evitar bicis mal aparcades
Notícia: Conductor temerari: en bicicleta per la ronda de Dalt
Comparteix
Circulava en una bicicleta per una via prohibida, un comportament que està sancionat amb multes d'entre 100 i 500 euros

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa