Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tallarà el passadís que uneix les línies L4 i L5 a Verdaguer al voltant d’un any des d’aquest setembre per les obres que s’executen a l’estació per adaptar-la per a les persones amb mobilitat reduïda, segons ha pogut saber aquest mitjà. Les millores en aquesta parada ja fa temps que estan en marxa i abans que acabi aquest mes la connexió entre les dues línies s’haurà de fer per l’exterior, a través del carrer de Provença. Aquest diumenge el passadís encara era obert.
Aquesta és una de les actuacions a la xarxa de metro per adaptar les estacions i intercanviadors per a les persones amb mobilitat reduïda. Actualment, estan adaptades 155 de les 165 parades, el 95%. La inversió la finança la Generalitat de Catalunya.
Tanca l’accés de l’L4 a passeig de Gràcia
Una altra de les obres destacades que s’executa és la del passeig de Gràcia. A partir del dilluns 29 de setembre, es tallarà durant cinc setmanes l’accés de l’L4, ja que en aquest punt es començarà a instal·lar un ascensor. Els passatgers que vulguin agafar l’L4 des del passeig de Gràcia ho hauran de fer a través del passadís de l’L3, van informar tècnics de l’Ajuntament i de la Generalitat als veïns la setmana passada. També restarà oberta la connexió des de l’L2 fins a l’L4.

Obres al Clot i a la Ciutadella
A l’estació del Clot (L1 i L5), s’executen obres per adaptar l’estació des de gener del 2024 i la previsió és que aquestes acabin a principis del 2026. En poc temps, s’haurien de posar en funcionament els ascensors que donen accés a l’L1.
D’altra banda, també s’estan fent treballs d’accessibilitat a l’estació de la Ciutadella (L4), amb la previsió que les feines acabin a finals d’any. Ara mateix s’està col·locant la nova coberta.
A l’estació de la Pau, les obres estan a punt d’acabar, amb la instal·lació de l’ascensor i d’una bretelle -un aparell que permet l’enllaç de dues vies paral·leles en ambdós sentits- per operar amb les dues andanes.

Actuacions futures
Amb les obres acabades a Sants-Estació (L3, L5 i línies d’Adif) i a Catalunya (L1 i L3), en un futur es preparen actuacions per millorar l’accessibilitat a l’L5 de la plaça de Sants, amb l’objectiu que les reformes comencin a principis del 2026, ja que ara el projecte està en licitació. A més, s’està redactant el projecte construcció de la plaça de Sants (L1) i Verdaguer (fase 2 L4/L5), i està en licitació el projecte constructiu de l’estació d’Urquinaona (L1 i L4).
Com ja va informar el TOT Barcelona fa unes setmanes, l’L4 del metro tornarà a quedar sense servei per obres uns dies abans que acabi l’any. Serà entre el 6 i 8 de desembre entre les estacions de la Pau i passeig de Gràcia.