El sistema d’alimentació dels tramvies soterrat ja té una part de la instal·lació col·locada. D’aquesta manera, tal com explica betevé, els tramvies de l’avinguda Diagonal tindrà una catenària sota terra a través de la qual rebran alimentació elèctrica a través del terra i, per tant, no necessitaran cap cable per moure’s.

La capital catalana serà la primera ciutat de l’estat en tenir aquest tipus d’alimentació soterrada, evitant així l’ús de cablejats i pals per suportar el sistema d’activació dels tramvies. A més, les obres van en bon camí i, en un principi, els trens es posaran en marxa el primer trimestre de 2024. Aquest nou sistema sense cablejat només transfereix electricitat si hi ha un tramvia al damunt, és a dir, cap vianant o conductor de qualsevol vehicle no ha de patir en aquest sentit. El nou traçat per als tramvies ja comença a ser visible entre les Glòries i el carrer de Girona. Amb tot això, la capital catalana segueix l’exemple de Bordeus, ciutat que va implantar aquest sistema d’alimentació l’any 2003.

Estiu d’obres al tramvia i al metro

Els treballs de la nova instal·lació consisteixen a connectar la plaça de les Glòries Catalanes amb la nova estació de Verdaguer, així com de renovar tot el sistema de funcionament d’aquest transport públic. Aquest fet provoca que des del passat 26 de juny fins al pròxim 31 d’agost, la línia L4 no estarà operativa en el tram que connecta Glòries amb el municipi veí de Sant Adrià del Besòs. Com a alternativa, el servei disposa d’un bus llançadora entre aquests dos punts.

Aquestes obres se sumen a les que també afecten les línies del metro de Barcelona. El recorregut afectat és el de la línia groga (L4), entre les estacions de Ciutadella-Vila Olímpica i Girona i encara s’allargaran fins al pròxim 25 d’agost. En aquest sentit, aquest estiu la capital catalana viu uns mesos moguts pel que fa a les obres de dues grans infraestructures del transport públic.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa