Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Dos busos interurbans es quedaran al Clot després de les obres de Meridiana

L’aglomeració de busos interurbans a la Sagrera ha generat un maldecap als veïns i a l’administració, que busca la manera de descongestionar una zona que agrupa quatre parades i una dotzena de línies interurbanes. La intenció és que molts d’aquests busos parin i regulin a la futura estació intermodal de la Sagrera, però l’eternitat de les obres ha obligat a buscar alternatives. En aquest sentit, la reforma del tercer tram de la Meridiana, que afecta plenament el node de la Sagrera, ha obert la porta a “esponjar” els busos arreu de l’avinguda. L’Ajuntament i la Generalitat han acordat repartir les quatre parades actuals en set punts diferents i enviaran les línies E21 i 320 -connecten Mollet i Barcelona- a l’altura del Clot. En una trobada amb veïns, la Generalitat ha confirmat que aquest canvi serà definitiu un cop acabin les obres de Meridiana.

Mentre durin les obres, l’Ajuntament ha preparat un sistema de “parades creuades” a la Meridiana, el que vol dir que els busos descarregaran els passatgers a una banda i giraran per la Meridiana -aprofitant el gir 180 graus d’Espronceda- per carregar el bus en direcció contrària. L’objectiu d’aquest sistema és que “la majoria de parades” estiguin sempre a la Meridiana i evitar alhora que els busos circulin pels barris per fer mitja volta i iniciar el camí contrari. De fet, els tècnics del Departament de Territori presents a la reunió han comunicat als veïns que, d’ara en avant, la tònica serà evitar el màxim possible que els busos entrin a les zones més residencials.

Els tècnics de transport de la Generalitat han agrupat els busos per “corredors”. És a dir, que han agrupat les línies que venen de territoris propers. El resultat són tres punts dobles: A Fabra i Puig (Sant Andreu) continuaran parant-se els busos de Vilanova (501), Sabadell (E1) i Terrassa (E 2.1). Entre Felip II i Espronceda pararan els de Cerdanyola (E3), Ripollet (R4) i Barberà (621). I a Felip II i a Garcilaso estaran les parades de Parets (E26), Lliçà (E7), Santa Perpètua (E10). A aquestes parades cal afegir la del Clot i una altra a Can Dragó, que també acollirà els busos de direcció Clot. Encara no està clar si aquesta de Can Dragó serà definitiva i no.

Com quedaran les parades durant les obres / Ajuntament

El bus interurbà, en “màxims històrics”

El veïnat veu bé qualsevol música que soni a descongestió, però alguns ja han lamentat que els busos que van al Clot siguin dels que tenen menys usuaris. En aquest sentit, la connexió amb Rodalies i quatre línies de metro (L1, L5, L10 nord i L9 nord) fa que Sagrera sigui un punt molt important per als busos de més afluència. Els tècnics de la Generalitat presents a la reunió admeten que la Meridiana és un “punt molt calent” a l’altura de Garcilaso, però remarquen alhora que sense els busos “es necessitarien dos carrils més” a Meridiana per absorbir els cotxes. Segons els càlculs del Govern, cada dia entren en bus a Barcelona la meitat de persones que van en Rodalies.

Els tècnics han apuntat que el bus interurbà està en “màxims històrics” d’usuaris i han reconegut que hi ha “problemes de capacitat” als busos. Per pal·liar els problemes d’aglomeracions que pateixen les entrades a Barcelona, el 2024, l’administració catalana va fixar les regulacions -el temps que esperen els busos per a quadrar horaris- s’han de fer a les estacions d’origen. I a proposta de la Plataforma pel Transport Públic (PTP), l’Ajuntament ha habilitat els girs de 180 graus que faciliten que els busos no entrin a les zones residencials.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Marina a abril 02, 2025 | 15:02
    Marina abril 02, 2025 | 15:02
    En aquesta notícia no es parla de l'e12 Vic-Barcelona que també està afectat. Se sap on pararà? Els usuaris i els conductors no em sabem res.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa