Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Operació cadenat: Élite Taxi amenaça de col·lapsar Barcelona amb una nova aturada

Élite Taxi torna als carrers de Barcelona amb la convocatòria d’una aturada total del sector i marxes lentes per la ronda de Dalt i la ronda Litoral el pròxim 29 de gener de 10.00 a 14.00. El sindicat majoritari del taxi ha dissenyat una operació cadenat per “tancar la ciutat de Barcelona” amb una doble marxa lenta que sortirà des de les terminals 1 i 2 de l’aeroport i es dirigiran a les rondes en dues columnes que es creuaran i després tornaran cap al Prat.

L’associació protestarà contra els “abusos” de les companyies d’assegurances, a qui acusen d’escanyar el sector amb unes pràctiques que fan “inviable” l’activitat dels autònoms i les petites empreses. També insistiran a reclamar més mà dura contra els Vehicles de Transport amb Conductor (VTC), a qui acusen de competència deslleial de treure’ls clientela. “No ho permetrem més”, avisen des d’Élite Taxi.

Un dels moments de la marxa lenta del sector del taxi d'aquest dimarts / A.R.
Imatge d’arxiu d’una altra marxa lenta del sector del taxi a Barcelona / A.R.

Mesures urgents per salvar el taxi

Per solucionar el conflicte amb les asseguradores, els taxistes reclamen al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible que intercedeixi davant del Ministeri d’Economia perquè “posi fre a l’abús” de les asseguradores. Élite Taxi vol que, per llei, les companyies asseguradores hagin de “cotitzar les pòlisses de manera individual” i separin els taxistes dels VTC.

També exigeixen a la Guàrdia Urbana de Barcelona, a les diferents policies locals metropolitanes i als Mossos d’Esquadra que facin “més controls” i formin més agents per detectar les pràctiques irregulars dels VTC. “Aquestes empreses es burlen de les nostres lleis, institucions i forces de seguretat i és imprescindible actuar de manera contundent contra aquesta xacra”.

De fet, a principis de desembre va tenir lloc un dels controls policials contra els VTC més sonats que es recorden. La Guàrdia Urbana va revisar 25 cotxes VTC durant el control, dels quals el 80% van ser “retirats de la circulació per manca d’autorització municipal per a aquest tipus d’activitat”. La policia barcelonina també va enxampar tres conductors que van donar positiu per consum de drogues.

Més notícies
Notícia: Mor una àvia en un xoc entre un taxi i un cotxe a Barcelona
Comparteix
Els fets han tingut lloc poc abans de la una de la matinada a l'altura del número 44 del carrer d'Isaac Newton, al districte de Sarrià-Sant Gervasi
Notícia: El taxi de Barcelona serà un 4,7% més car el 2025
Comparteix
La baixada de bandera puja a 2,74 euros i la tarifa quilomètrica se situa, entre setmana, en un 1,32 euros de dia i un 1,61 de nit
Notícia: El taxi veu “inacceptable” la nova tarifa i proposa apujar-la fins al 6%
Comparteix
L'IMET ha presentat una proposta que augmenta en un 4% els imports, una xifra que el sector qualifica d'insuficient tenint en compte l'augment de costos del servei | Un estudi d'Élite Taxi conclou que, per fer viable l'activitat, la tarifa ha de créixer un 5,8%
Notícia: Els Mossos busquen l’agressor de dues dones taxistes a Barcelona
Comparteix
L'home, que actua al districte de Sarrià, amenaça les conductores amb una arma blanca, les lliga al volant i hi roba les pertinences | La policia cerca incidents a altres barris

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa