La ronda de Sant Antoni afronta aquest dilluns l’inici de la seva esperada transformació. L’Ajuntament de Barcelona ha arrencat avui les discutides obres que han de servir per canviar la pell d’aquesta artèria del barri de Sant Antoni entre els carrers del Comte d’Urgell i de Floridablanca. Els treballs compten amb una inversió d’uns 11,6 milions d’euros i la previsió és que l’actuació s’executi d’acord amb el projecte aprovat i adjudicat durant un període d’un any i quatre mesos.
Cal recordar que aquestes obres serviran per convertir una part de la futura ronda de Sant Antoni en un àmbit pacificat on la circulació de cotxes desapareix per donar pas a un espai en plataforma única. Aquesta plataforma -entre els carrers de Villarroel i Floridablanca- es configura com una nova plaça pacificada i lliure de vehicles amb parterres, verd i zones de joc. A més, s’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, que es reformarà per millorar l’espai públic i incloure-hi una nova àrea de joc infantil.
Carril de bus de baixada i voreres més amples
Pel que fa al transport públic, es preveu instal·lar-hi un carril bus de baixada des de Villarroel fins a Comte d’Urgell, que resol i elimina el pas del bus contra direcció que hi ha avui dia pel carrer del Comte d’Urgell. En paral·lel, en aquest mateix tram es disposarà d’una vorera de més de disset metres d’amplada al costat Raval amb unes pèrgoles de fusta per generar noves zones d’estada i ombra i que són compatibles amb el metro que discorre pel subsol. Quant a la mobilitat amb bicicleta, s’hi podrà anar per tot l’àmbit mantenint la prioritat de pas del vianant.
En el cas de les zones de càrrega i descàrrega, el consistori preveu incorporar un espai en el tram de pas de l’autobús per donar resposta a una petició dels mateixos comerciants del districte. El projecte també inclou 46 arbres nous i la pacificació de Tamarit, per connectar així la nova ronda amb la superilla de Sant Antoni.