Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les obres de l’L5 permetran incorporar un nou tren a la línia al setembre

Les obres de renovació integral de la via a l’L5, que tallen aquest estiu el tram entre les estacions de Collblanc i Cornellà Centre fins a l’1 de setembre, permetran incorporar quatre nous trens a la línia, el primer dels quals entrarà en funcionament el mes de setembre, i els altres tres ho faran progressivament els anys vinents, ha explicat aquest dimarts la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, que també és la primera tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona.

Amb el tren nou que s’incorporarà a la tornada de les vacances, està previst que es pugui reduir el temps de pas dels combois en hora punta uns quatre segons. Segons ha indicat el nou conseller delegat de l’empresa metropolitana, Xavier Flores, en un futur TMB aspira que la freqüència de pas en hora punta en aquesta línia se situï en els 2,15 minuts: actualment es troba en els 2,29 minuts.

Obres de millora a l’andana de l’estació de Cornellà Centre, aquest dimarts / ACN-Albert Segura

Reduir les molèsties per vibracions

Després d’un mes d’obres, ja s’han instal·lat les noves agulles del tipus bretelle que milloren la fiabilitat de la línia, perquè permeten reduir el temps d’aturada quan hi ha una incidència, i també faran possible que puguin circular més trens a l’L5. Altres feines que s’han dut a terme han estat col·locar les noves fixacions antivibratòries, al tram entre Cornellà Centre i Gavarra; la renovació de la via de Sant Ildefons a Can Boixeres, i el recrescut d’una de les andanes de Cornellà Centre.

La presidenta de TMB ha defensat la necessitat de canviar les fixacions antivibratòries perquè es tracta d’unes instal·lacions amb més de mig segle i s’havien de renovar. A parer seu, permetrà “reduir moltíssim les vibracions” i les molèsties que aquestes generen als veïns.

Personal treballant en la renovació de la via de l’L5 / ACN-Norma Vidal

Renovat l’equivalent a 1,5 vegades la Diagonal

Un cop finalitzi l’obra de l’L5, s’hauran renovat 14,4000 metres de carril, 1,5 vegades la longitud de la Diagonal, i s’hauran utilitzat 6,5000 metres cúbics de formigó, l’equivalent a tres piscines olímpiques.

Al llarg de l’agost, està previst que es facin les proves amb els combois, amb la idea que el 2 de setembre, l’L5 ja funcioni amb normalitat, coincidint amb l’inici del curs escolar.

Increment del passatge de l’L1

La mateixa xarxa de metro ha estat l’alternativa de transport principal al tall de l’L5, com ho demostra l’increment de passatge a l’L1 del metro, amb unes 13.000 validacions al dia.

A banda de l’L5, aquest estiu hi ha obres a l’L2 del metro, entre les estacions de la Sagrada Família i Paral·lel, fins al 25 d’agost; a l’L4, entre la Pau i Selva de Mar, fins al 22 d’agost, i entre el 5 i el 25 d’agost es tallarà el tram de l’L10 Nord, entre Gorg i la Salut.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa