El Departament de Territori ha licitat per 300 milions el perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia des de la plaça d’Espanya, on tenen sortida tots els trens de la línia actualment, fins a Gràcia, connectant així amb tota la línia del Vallès. Aquesta obra provocarà que hi hagi tres noves estacions de nova construcció a l’Hospital Clínic, Francesc Macià i una nova estació de Gràcia. A més, s’aprofitarà per remodelar les actuals estacions de la plaça d’Espanya i Gràcia en un període d’obres que durarà cinc anys.

Així serà el recorregut que connectará la línia Llobregat-Anoia amb la línia Vallès / ACN
Així serà el recorregut que connectarà la línia Llobregat-Anoia amb la línia Vallès / ACN

En l’obra que es durà a terme es perforarà un nou túnel mitjançant una tuneladora, excepte el tram inicial que s’executarà amb mina i consistirà en dos túnels paral·lels de via única. El túnel tindrà quatre quilòmetres de longitud i deu de diàmetre d’excavació, a més de tres sortides d’emergència al carrer. Les tres noves estacions s’ubicaran a l’Hospital Clínic, a la cruïlla d’Urgell amb Rosselló; Francesc Macià, tocant a la plaça i també al carrer Urgell, i a Gràcia, molt a prop de l’estació de FGC actual. El temps estimat del trajecte entre plaça Espanya i Gràcia serà de set minuts.

A més d’aquesta obra de gran escala, el Departament també contempla el treball en l’arquitectura i millora d’instal·lacions i en altres projectes impulsats que faran que el pressupost global ascendeixi als 400 milions. D’altra banda, l’executiva també ha informat que es durà a terme una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per a garantir als propietaris un document fidel del seu estat.

Ampliació i millora de l’oferta de transport públic

El Govern de la Generalitat preveu que aquesta obra beneficiarà 19,5 milions d’usuaris a l’any i permetrà l’estalvi d’aproximadament l’emissió de 2.700 tones de CO2 cada any. L’ampliació del traçat calcula una major afluència d’usuaris, que amb l’obra passar a tenir una demanda de 23,7 milions de viatgers anuals a unes 38,2 milions de persones.

Aquesta obra facilitarà l’intercanvi amb la línia L5, així com amb el tramvia i altres línies d’FGC. A més, el Govern espera que es millori i s’ampliï la cobertura del servei ferroviari a la ciutat de Barcelona, que a més ja compta amb molts equipaments de transport públic.

Finalment, cal recordar que ja estan en marxa les tasques per al desviament de serveis més rellevants per l’obra. A la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llançà i el carrer de Vilamarí, on s’ubicarà el pou d’atac de la tuneladora que perforarà el túnel. També on es farà la futura estació d’Hospital Clínic, i la nova estació de Gràcia. El pressupost d’aquests treballs serà de 6,5 milions d’euros.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa