Les obres per completar la segona fase de l’accés ferroviari a la T1 de l’aeroport del Prat continuen avançant segons el previst i, segons el Ministeri de Transports, estaran enllestides abans que acabi l’any. En detall, les obres de la segona fase ja estan al 80% de la seva execució. Aquesta fase compta amb una inversió prevista de 64,1 milions d’euros dins d’una actuació global per import de 400 milions. En la primera, es va crear l’accés ferroviari sota les pistes d’aterratge de l’aeroport mitjançant la tuneladora. Ara, aquest nou traçat connectarà el tram ja construït. El tram comença a la línia d’ample convencional entre Barcelona i Vilanova i avançarà fins a la futura estació de la Terminal 1, fent una parada a la T2, on també connectarà amb la línia 9 de metro.
Segons detallen des de la cartera de Transports del govern espanyol, aquest nou accés ferroviari amb l’aeroport del Prat afavorirà la intermodalitat entre el ferrocarril i l’aeroport i serveis directes amb un temps de viatge de 19 minuts entre les dues terminals i el centre de Barcelona. Els encarregats d’operar el trajecte seran Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), els quals confien a donar servei prop de nou milions de passatgers al llarg de l’any. En el marc de la fase dos dels treballs, el ministeri ha adjudicat recentment dos contractes amb un pressupost global superior als 4,4 milions per a l’escomesa elèctrica principal i la de suport, les quals són necessàries per al funcionament de la nova infraestructura.

Els pròxims passos de les obres
En els pròxims mesos, els operadors continuaran treballant per enllestir les obres. En detall, es potenciaran els tres àmbits d’actuació: zona exterior, túnel i estacions subterrànies. En la zona exterior, segons les previsions actuals, s’avançarà en l’execució de pantalles acústiques, el drenatge longitudinal a l’exterior de la plataforma ferroviària i avançant en el muntatge del sistema d’electrificació i de via. A banda, també se soldaran les vies del nou recorregut de ferrocarril i es muntarà la senyalització dinàmica d’evacuació en el túnel, entre d’altres.


