El cobriment de la ronda de Dalt entra aquest dilluns en una nova fase d’obres. L’actuació iniciada avui consistirà principalment en la construcció de les sortides d’emergència de la banda mar, després que la primavera passada s’acabessin les de la banda muntanya. Els primers treballs seran la fonamentació i estructura del recinte, dos passos previs necessaris abans de procedir a l’excavació i el buidatge del terreny.
En el marc d’aquesta nova fase també es construirà la a tocar de la sortida més propera al carrer d’Arenys la sala tècnica que tindrà la ronda de Dalt en el futur. Aquesta entrarà en funcionament un cop s’hagi completat el cobriment dels 340 metres entre l’avinguda de Vallcarca i l’Institut Vall d’Hebron, que dona continuïtat a la coberta ja executada entre el Mercat de la Vall d’Hebron i el mateix centre educatiu.
Pel que fa a les afectacions, aquesta intervenció comportarà el tall de l’accés al passeig de la Vall d’Hebron des del carrer d’Arenys, amb canvis en la circulació al barri de la Teixonera fins al març del 2026. Es reduiran els carrils del lateral mar del passeig de la Vall d’Hebron, entre l’avinguda de Vallcarca i l’avinguda de Jordà, amb només un carril en sentit Llobregat.
Per facilitar el trànsit des del barri de la Teixonera cap al passeig de la Vall d’Hebron i la ronda de Dalt, a partir de dilluns, 20 d’octubre, es canviarà de sentit el carrer de Plutó, entre el carrer d’Arenys i la plaça d’Isop. El canvi estarà senyalitzat degudament, així com el desviament, que es farà per Plutó, plaça d’Isop, Segur, Saturnino Calleja i Coll i Alentorn, per accedir al passeig de la Vall d’Hebron en tots dos sentits. Aquest seguit de canvis afectaran la circulació dels busos 19, 119 i H2, que veuran els seus itineraris modificats, tot i que es mantindran les parades pràcticament en el mateix punt.

Més de 32 milions d’euros
Cal recordar que la previsió és que aquestes obres culminin l’estiu del 2027 i tinguin un pressupost total de prop de dotze milions d’euros, als quals s’ha de sumar el cost de la cobertura, les instal·lacions i acabats del túnel, que s’iniciaran també aquesta tardor i que tindran una inversió d’uns 20 milions.