Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Nou embat social per treure les motos de les voreres de Barcelona

Nou embat dels moviments socials de Barcelona per treure les motos de les voreres de la ciutat. Entitats com Catalunya Camina, la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), Eixample Respira, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) o el Bicicleta Club de Catalunya (BACC) han exigit a l’Ajuntament que inclogui la prohibició d’estacionar motos a les voreres a l’ordenança de circulació que s’està negociant al consistori. La norma, que va superar el primer tràmit fa més d’un any i mig, està encallada al ple pels desacords entre el PSC, BComú i ERC.

Els Comuns i els republicans volen que la nova ordenança posi la bicicleta al “centre” i augmenti la protecció dels menors que van en bici, però no són tan contundents amb les motos a la vorera. En el cas de les motos, els Comuns volen que es prohibeixi l’aparcament a les voreres de les escoles, centres d’atenció primària i hospitals. Ambdós grups estan en negociacions amb el govern municipal i s’espera que puguin arribar a un acord aviat. El síndic de greuge de Barcelona, David Bondia, també va demanar a l’Ajuntament més esforços per “alliberar l’espai públic de motos”.

Motos aparcades a la vorera al carrer Pere Serafí, a la Vila de Gràcia
Motos aparcades a la vorera al carrer Pere Serafí, a la Vila de Gràcia / Arxiu

Les entitats reclamen una actuació contundent

Les entitats socials no són tan comprensives i exigeixen una actuació més contundent. La seva proposta de prohibir l’aparcament de motos a les voreres compta amb el suport de més d’un centenar d’organitzacions, com UGT, CCOO, el Consell de Joventut de Barcelona, el Sindicat de Llogateres, Elite Taxi i moltes associacions de veïns i associacions de famílies d’alumnes. Les entitats veuen amb “preocupació” que els grups municipals només plantegin “restringir” de manera “molt limitada” l’estacionament de motos a les voreres i alerten que les negociacions actuals mantenen la “irregularitat” a la resta de Barcelona.

“Les mateixes dades de l’Ajuntament demostren que l’increment de noves places d’estacionament a calçada no millora l’índex d’indisciplina pel que fa a estacionament en vorera per part dels motoristes”, expliquen en un comunicat conjunt les entitats promotores de la mesura. “Tot i aquesta evidència, tots els grups municipals es mantenen en la postura que és necessari crear més places d’estacionament per a motos a calçada”. Per facilitar la transició cap a la nova normativa, les entitats proposen establir “una moratòria d’un any” perquè l’administració i la ciutadania tinguin temps de preparar-se per al canvi.

Crítiques a govern i oposició

Fa uns mesos, les mateixes entitats ja van mostrar la seva decepció pel “desinterès” del govern municipal i de l’oposició per prohibir l’estacionament de motos a la vorera. En l’últim any i mig, les entitats s’han reunit amb l’Ajuntament i amb els grups municipals de Trias per Barcelona, PSC, Barcelona en Comú i ERC, però cap ha “expressat voluntat de modificar la normativa”. També lamenten que les al·legacions presentades a l’ordenança, que està pendent d’aprovació des de l’abril del 2023, no s’han respost de manera adequada.

“L’actual govern municipal i els diferents partits polítics continuen insistint en la necessitat de fer campanyes informatives i sancionadores per zones, i incrementar el nombre de places d’aparcament a calçada”, lamenten. “Aquesta estratègia no ha tingut cap mena d’impacte en la indisciplina a l’hora d’estacionar les motos”. 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel BCN a novembre 15, 2024 | 16:13
    Manel BCN novembre 15, 2024 | 16:13
    Els Comuns és la cosa més inútil i sectària en dècades. Gràcies a les motos la mobilitat no es tant caòtica. Aquestes Entitats són una colla d'amargats els quals no han pujat en una moto en sa vida...

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa