El carrer Jordi Girona, en el districte barceloní de les Corts, començarà el pròxim dilluns a instal·lar un paviment drenant permeable en el carril bici, dins d’una prova pilot que durarà quatre anys. Aquesta és una prova per estudiar si els paviments permeables o Sistemes Urbans de Drenatge Sostenible (SUDS) lineals contribueixen a reduir el risc d’inundació i també per a estudiar si millora la seguretat del ciclista quan plou, informa l’Ajuntament de Barcelona aquest dissabte en un comunicat.

Estudis previs de la UPC -que ha estat la universitat a càrrec del projecte- reflecteixen que aquest paviment pot arribar a obtenir una reducció potencial de l’escorrentia superficial del 44% al 92%, segons la geometria i l’alineació del carrer (escorrentia és l’aigua de pluja que discorre per la superfície del terreny). El paviment drenant s’instal·larà en el carril bici del costat mar del carrer Jordi Girona, entre el carrer Keynes i el passeig Til·lers, i tindrà 100 x 2 metres. Al principi, les obres ocuparan la vorera i el carril bici del costat mar, però es mantindrà l’itinerari de vianants amb amplària de pas suficient, i el carril bici quedarà tallat des de l’encreuament del carrer Keynes (les bicicletes es desviaran cap al carril de circulació adjacent).

Imatge d'arxiu del carril bici de la Diagonal / Ajuntament de Barcelona
Imatge d’arxiu del carril bici de la Diagonal / Ajuntament de Barcelona

Un terra per fer grans estudis

Sota el pla de la sostenibilitat i el camí perquè Barcelona es converteixi en una ciutat intel·ligent, iniciatives com aquesta busquen trobar la manera més eficient de transformar la capital catalana. Amb aquest nou projecte es podrà estudiar la capacitat drenant del paviment asfàltic i la seva evolució; la qualitat de les aigües d’escorrentia superficial obtingudes; el comportament mecànic del paviment al pas de vehicles lleugers i pesats, i la temperatura del paviment permeable en relació amb el paviment tradicional (en sec i en humit) per a contribuir a reduir l’efecte illa de calor.

Més notícies
Notícia: L’Ateneu del Clot veu amenaçat el seu futur després de 45 anys d’història
Comparteix
Des de l'entitat denuncien que la propietat del local on es troben no els vol renovar el lloguer i que, de moment, l'Ajuntament només els ha donat la solució de traslladar-se a uns mòduls
Notícia: Barcelona s’adhereix a la lluita contra l’antisemitisme
Comparteix
Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia de l’Ajuntament per lluitar contra totes les formes d’odi i discriminació
Notícia: 60 anys de llaminadures: l’Eixample homenatja la quiosquera de Sant Antoni
Comparteix
En paral·lel, s’ultimen els tràmits per procedir a la retirada del petit quiosc en desús de la via pública
Notícia: Preveuen una ocupació del 85% dels pisos turístics durant l’ISE
Comparteix
La patronal preveu una ocupació de més del 85% i destaquen la tornada del públic asiàtic, de qui diuen havia estat el gran absent d'aquest tipus d'esdeveniments en els anys posteriors a la pandèmia de la Covid-19

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ciutadà a gener 28, 2024 | 11:04
    ciutadà gener 28, 2024 | 11:04
    Molt bé, però ben segur que hi ha d'altres prioritats perquè de perill d'inundacions, per ara no n'hi ha pas.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa