La xarxa de carrils bici de Barcelona compta des d’aquesta setmana amb una nova incorporació. Es tracta de la via pedalable del carrer de Còrsega, entre els carrers de Freser i los Castillejos, un tram que servirà a partir d’ara per connectar de manera eficient dos districtes de la capital catalana com l’Eixample i Sant Martí a través dels barris de Sagrada Família (Eixample) i el Clot-Camp de l’Arpa (Sant Martí).
Segons la informació facilitada per l’Ajuntament de Barcelona, la nova infraestructura consisteix en un carril bici segregat i unidireccional, situat a l’esquerra de la circulació que ocupa l’antic cordó de serveis. El nou tram dona continuïtat d’aquesta manera a la circulació de les bicicletes en sentit Llobregat per accedir a l’Eixample, ja que connecta el carril bici del passeig Maragall amb el carril bici del carrer de los Castillejos. La previsió dels treballs -que van arrencar a principis del passat mes de juliol- era que poguessin estar enllestits de cara al 30 de setembre, de manera que les obres han acumulat alguna setmana de retard.
Amb aquesta darrera transformació, el carrer de Còrsega passa a tenir un carril per a bicicletes, dos per a la circulació de vehicles de motor i un cordó de serveis, ja sigui per implementar places de pàrquing, zones de càrrega i descàrrega o contenidors.
Més de 1.000 quilòmetres pedalables a la ciutat
Sumant tots els recorreguts aptes per anar en bici, la capital catalana ja disposa, segons les darreres dades municipals, al voltant de 1.150 quilòmetres d’itineraris ciclistes a disposició dels ciutadans. En tot cas, això no vol dir que hi hagi tants quilòmetres de carril bici, ja que hi ha carrers de baixa velocitat que també s’inclouen en aquest llistat. Queden exclosos de la xarxa els carrers de 50, que tot i estar permesa la circulació, no es recomana i, per això, no computen.