Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La moto compartida de l’AMB arrenca a mig gas per la renúncia de dos operadors

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha apostat amb força pel servei de motos elèctriques compartides amb l’objectiu de pal·liar el fracàs que, d’entrada, va suposar la intervenció d’aquest model a la capital catalana. L’AMB va atorgar el passat mes d’octubre a cinc empreses un total de 9.950 llicències de moto elèctrica compartida per estendre el model barceloní a la resta de territoris dels afores. Aquest projecte, però, ha arrencat a mig gas a causa de la renúncia de dos dels operadors a qui l’AMB havia atorgat llicències. Concretament, es tracta d’Hori, amb 2.050 vehicles, i GoSharing, amb 1.950 motos. Així doncs, arran d’aquestes dues renúncies, només es mantenen com a operadors del servei a Barcelona i set municipis dels afores Yego, 2.050 vehicles, Cooltra i Acciona, 1.950 cadascuna.

Segons detallen fonts de l’AMB a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), algunes de les llicències a les quals han renunciat tant Hori com GoSharing es podrien repartir entre les tres companyies que encara mantenen la seva voluntat amb el servei. Ara bé, aquestes mateixes fonts apunten que les tres empreses només es podrien repartir un cop aquestes ja hagin desplegat les seves flotes pel territori i, sempre que, es compleixin els mateixos requisits que en la primera convocatòria -com ara que cada moto faci més de dos desplaçaments diaris. Segons les mateixes fonts, la marxa de les dues operadores es deu, únicament, a motius interns de la companyia i, en cap cas, “imputables a la regulació metropolitana”.

Trànsit al carrer d’Aragó | Clara Soler / Ajuntament de Barcelona

L’agost, el nou horitzó de l’AMB

Tenint en compte el revés en la posada en marxa del servei de motos compartides, des de l’AMB confien a poder tenir el projecte a ple rendiment de cara al mes d’agost, amb un total de 5.950 llicències repartides entre les operadores restants. Es tracta d’un objectiu menys ambiciós al plantejat inicialment, ja que rebaixa a la meitat les prop de 10.000 llicències anunciades a la tardor passada. L’objectiu del projecte de l’AMB, però, es manté: revertir la situació dels darrers anys a la ciutat de Barcelona. De moment, però, l’arrencada del servei a l’àrea metropolitana barcelonina també ha començat a mig gas, ja que, tal com va passar a la capital catalana l’any 2020, algunes companyies que van guanyar el concurs inicialment també es van anar retirant del servei.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa