Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un Metro de rècord: l’estació i la línia amb més passatgers el 2023

125 quilòmetres de xarxa, 165 estacions repartides en 8 línies i 440,07 milions de viatges validats el 2023. Amb aquestes xifres, el Metro de Barcelona ha tancat un any de rècord històric pel que fa als passatgers, però també de trens en hora punta per atendre el creixement de la demanda. Tot plegat, també amb un increment del 25% de les incidències registrades en el servei. Però quines són les línies amb més usuaris, i les estacions que acumulen més i menys passatgers. El portal de transparència de TMB ha fet públiques les dades de 2023 del suburbà, dividides per mesos i per línies.

Les línies de metro amb més passatgers

De les 8 línies de metro que té la ciutat, l’L1 (vermella) és la que registra més viatgers reals, amb 116 milions de viatges el 2023. En segon lloc, hi ha l’L5 (blava), que l’any passat va transportar 108 milions de passatgers (107.913.473). El podi el completa l’L3 amb força menys passatge, 84.211.811 viatges validats. En quarta posició hi ha l’L4 (groga), que té menys de la meitat de viatgers que la línia més utilitzada i en registra 53 milions. El cinquè lloc és per a la línia lila (L2), que es queda en gairebé 50 milions de viatges reals registrats el 2023 (49.762.811). En sisè lloc, hi ha la línia que va a l’Aeroport de Barcelona i connecta la ciutat amb la Zona Franca i el Prat de Llobregat, l’L9-10 Sud. L’any passat va registrar 15,7 milions de passatgers, i alerta perquè les estacions de la T1 i la T2 no van ser les més utilitzades. Després, l’L9-10 Nord va sumar 11 milions de validacions, i finalment, l’L11, la línia més curta -coneguda com la Cuca del Metro, que enguany fa 20 anys-, va acumular 1,2 milions de viatges el 2023.

Venda de tiquets al Metro. Targeta T-Mobilitat. Preus del transport públic, TMB
Venda de tiquets al Metro, que el 2023 ha batut un rècord de passatgers Jordi Play

L’estació amb més èxit

Ara bé, no és pas l’L1 la línia que té l’estació amb més viatgers reals del 2023. És l’L5 (blava) i l’estació és Diagonal, on també conflueix l’L3. Les andanes de l’estació de Diagonal de l’L5 van sumar 10 milions de passatgers (10.024.538 viatgers reals). Espanya (L1), amb 9,7 milions de viatgers, és l’estació més freqüentada d’aquesta línia, mentre que Catalunya, en aquest cas les andanes de l’L3, va tancar amb un total de 9,3 milions de viatgers. La Barceloneta, amb 4,8 milions de viatgers reals, és l’estació amb més èxit de l’L4, i Badalona-Pompeu Fabra ho és de l’L2 (4,3 milions de viatgers el 2023). Amb xifres molt menors, l’estació més utilitzada de l’L9-10 Sud és Europa Fira (1,8 milions), de l’L9-10 Nord ho és Bon Pastor (1,5 milions) i, a la cua en xifres, però molt per sobre de la resta d’estacions de l’L11, Ciutat Meridiana, que supera el mig milió de passatgers reals.

El portal de transparència de TMB ofereix totes les dades sobre l’ús de les 165 estacions de metro de la ciutat

L’estació menys utilitzada de totes les línies

En l’altre extrem, d’entre les 165 estacions que configuren la xarxa de metro de Barcelona, la que menys viatgers va registrar el 2023, segons les dades del portal de transparència de TMB, va ser Casa de l’Aigua, de l’L11. Va tenir 42.657 de viatgers reals en tot l’any. I si mirem quina és l’estació amb menys passatgers de cada línia, el resultat és aquest: Baró de Viver (L1), Verneda (L2), Trinitat Nova (L3), repeteix Trinitat Nova (L4), Can Boixeres (L5), Parc Comercial-La Factoria (L9-10 Sud) i Fondo (L9-10 Nord).

Més notícies
Notícia: La línia de bus amb més passatgers de Barcelona
Comparteix
Va tenir 9.811.590 de viatgers el 2023 i comparteix podi amb dues línies més de la xarxa ortogonal d’autobusos

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa