L’Ajuntament de Barcelona segueix fent passes per millorar la seguretat viària a la capital catalana. La darrera d’aquestes serà la instal·lació, de forma provisional i a manera de prova, d’un paviment que drenarà l’aigua acumulada els dies de pluja. Això sí, s’instal·larà al carril bici ubicat al carrer de Jordi Girona i serà de 100 metres de llarg per dos metres d’ample. Aquesta mesura s’aplica per poder estudiar, i poder millorar, la seguretat viària dels ciclistes en els dies de pluja, ja que segons un estudi de la UPC, aquest tipus de paviment pot arribar a un potencial escorrentiu superficial d’entre el 44 i el 92%, en funció de la geometria i l’alineació del carrer.
No serà l’únic motiu per la instal·lació d’aquest paviment, ja que a més, des de l’Ajuntament de Barcelona es vol estudiar i avaluar si aquest nou terra pot ajudar a reduir el risc d’inundacions en dies de fortes pluges amb molts litres acumulats, però no serà l’única funció estudiada d’aquest nou terra provisional, també es volen obtenir dades de la qualitat de l’aigua obtinguda des de les filtracions del paviment.
Entendre el comportament del paviment quan passen vehicles per sobre
Aquesta serà una de les altres funcions d’aquesta prova del nou paviment. L’Ajuntament de Barcelona vol estudiar el “comportament mecànic del paviment al pas de vehicles lleugers i pesats”, acompanyat d’una observació sobre les temperatures que agafa aquest terra en comparació al paviment habitual, per així saber si pot ajudar a reduir l’efecte calor durant els dies de més sol i temperatures intenses.
Això sí, no serà flor d’un dia, ja que aquest paviment, que s’instal·larà aquest darrer trimestre d’any, estarà estudiat durant quatre anys, a través de les dades obtingudes. A més del carril bici també es pavimentaran 10 metres davant del gual de l’entrada del pàrquing de la Universitat, tram que serà l’encarregat d’estudiar l’anteriorment mencionat “impacte mecànic”.
