Punt final a les afectacions a la línia L4 del metro de Barcelona. Aquest recorregut de la xarxa del subsol de la capital catalana recupera aquest dissabte la normalitat després de prop de dos mesos amb el servei afectat per la renovació de fins a sis quilòmetres de via amb l’objectiu de “millorar l’eficàcia, el confort i la qualitat” de la infraestructura. Això vol dir que els usuaris del metro podran recórrer una altra vegada tota la línia de metro i ja no hauran de fer servir els mitjans de transports alternatius habilitats per Transport Metropolità de Barcelona (TMB).
En concret, el projecte de renovació d’aquesta línia ha requerit una inversió de 16,4 milions d’euros i s’ha fet en dues fases diferenciades. En la primera, que va tenir lloc durant el primer mes d’obres, es va deixar sense servei el tram de la línia groga que es troba entre la parada de Ciutadella – Vila Olímpica i Girona. En la segona fase, que s’ha fet aquest mes d’agost, s’han recuperat dues de les parades i s’ha deixat sense servei un tram més curt, que va de l’estació de Jaume I i a la de Girona. Tanmateix, cal recordar que les obres han fet més que renovar 6 quilòmetres de via. També han servit per instal·lar 12.000 metres lineals de carril d’acer i 18.600 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 14.000 metres cúbics de formigó.
El servei alternatiu
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va posar en funcionament un servei especial amb autobusos articulats amb “el nombre màxim que es pot posar en circulació al carrer” per tal de minimitzar les afectacions que aquestes obres hagin provocat en la mobilitat a la ciutat. A l’inici, es va habilitar un servei alternatiu amb freqüències d’entre 3 i 4 minuts entre Bogatell i Verdaguer. El recorregut del bus ha passat per la Via Laietana, també en obres. Aquestes s’han coordinat amb el tall de metro per permetre la circulació del transport alternatiu.