Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La línia de Metro més concorreguda: 125 milions de passatgers

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha tancat el 2024 amb un nou rècord d’usuaris arribant als 684 milions de validacions entre el metro i el bus, una xifra fins ara mai assolida. Això suposa un increment del 6% respecte al mateix període del 2023. Dels 684 milions de validacions, 469 s’han aconseguit a la xarxa de metro, i i ens preguntem quina línia ha tingut més passatgers, aquesta és l’L1: concentra el 27% del total de validacions a la xarxa el 2024 amb més de 125 milions. Segons TMB, que ha fet pública la xifra aquest divendres, l’increment del passatge es deu a una major freqüència de pas i que els trens són més amples i tenen una major capacitat.

Només l’L2 perd passatgers

Per darrere de la línia L1 es van situar l’L5 amb 111,6 milions, un 3,4% més que l’any anterior, i l’L3, que va registrar 88,8 milions, un 5,2% anual més. Totes les línies de TMB van augmentar el passatge el 2024, excepte l’L2, que va passar de 49,7 a 48,7.

L’estació de l’L4 de Trinitat Nova / TMB

L’L4 va sumar 61,6 milions de validacions, cosa que suposa un 15% més que 2023, sent la línia amb més creixement de la xarxa del subsol barceloní. TMB apunta que aquesta crescuda s’explica per la recuperació dels usuaris després de les obres del tram central del traçat groc durant l’estiu de 2023.

Pel que fa a les línies sense conductor, l’L9 i l’L10 Sud van assolir 18 milions de validacions, 2,3 milions més que fa un any, mentre que l’L9 i l’L10 Nord van obtenir 12,2 milions, 1,2 milions més. D’altra banda, l’L11 va tancar l’any amb 1,38 milions, 150.000 més que 2023, i el funicular, que enllaça les estacions de Paral·lel amb el Parc de Montjuïc, va notificar 1,11 milions, uns 90.000 viatgers més. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa