Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Aquesta és la línia del metro de Barcelona que s’ampliarà

La línia 4 del metro de Barcelona s’ampliarà, trigarà uns anys, però guanyarà tres noves estacions. Ara, amb la licitació per redactar el projecte per part de la Generalitat, la proposta fa un pas més. L’empresa que elabori el projecte disposarà d’uns 15 mesos des de l’adjudicació del contracte.

Amb una inversió de 98 milions d’euros, les tres noves parades que es posaran en funcionament seran Santander, Sagrera Alta Velocitat i la Sagrera, on es podrà fer transbordament amb les línies L1, L5, L9 i L10 Nord i Rodalies i amb l’alta velocitat, quan s’estreni la nova estació de la Sagrera.

S’esperen uns 15 milions de viatgers

Segons les previsions del departament de Territori de la Generalitat, quan aquest tram de l’L4 entri en servei s’espera que l’utilitzin cada any 15 milions de viatgers. L’estació Sagrera Alta Velocitat serà el punt d’intercanvi més important del nord de l’àrea de Barcelona.

La construcció del túnel en direcció a la Sagrera des de la parada de la Pau suposa perforar 2,3 km, dels quals 1,9 es fan amb tuneladora i 0,4 entre pantalles. De fet, bona part de les obres ja s’han executat, ja que una part important del túnel és utilitzat en l’actualitat pel ramal de l’L9 i L10 Nord.

Construcció del tram central de l’L9

Ara mateix, els esforços per ampliar la xarxa de metro a Barcelona estan centrats en el tram central de l’L9, amb la previsió que els combois comencin a circular a partir del 2027. Territori ha previst una injecció econòmica per aquesta línia de 194 milions, més de la meitat de la inversió prevista per aquest any a la xarxa ferroviària catalana.

Les obres de construcció de l’L9 es van iniciar l’any 2003. Els treballs del tram central porten anys d’endarreriments -ja que van estar parats una dècada i la tuneladora no va reprendre l’activitat fins a mitjans del 2022-, i quan circulen els trens el 2027 hauran passat 24 anys des del començament del projecte. La Generalitat preveu un cost total de 6.000 milions, però un informe de la Sindicatura de Comptes alertava d’un sobrecost de prop de 5.000 milions fins a l’any 2016.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa