Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Liciten la construcció de dues noves estacions de l’L9 per 51 milions

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat per 51 milions d’euros la construcció de dues noves estacions de l’L9 de metro. En concret, es tracta dels treballs d’obra civil i d’estructura interior de les parades de Manuel Girona i Campus Nord, que perllongaran el tram central de la línia des de Zona Universitària. La licitació inclou les obres per excavar els pous de les estacions —en el cas de Manuel Girona, completament, i en el de Campus Nord, només una part—, les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha defensat que les obres permetran avançar cap a un “sistema de mobilitat pública eficient” i permetran accelerar la compleció del tram central de l’L9, una actuació “cabdal”, segons el departament.

Imatge d'arxiu de la L9 del metro / Europa Press
Imatge d’arxiu de la L9 del metro / Europa Press

On s’ubicaran les noves estacions?

L’estació de Manuel Girona estarà ubicada al carrer Doctor Ferran, a l’altura del carrer de Manuel Girona. Primer hi haurà una fase d’implantació i desviament de serveis i després s’executaran les pantalles i l’excavació del pou, de 27 metres de diàmetre i 60 de profunditat, la resta d’infraestructures de l’estació i la seva estructura interior.

Pel que fa a l’estació de Campus Nord, s’ubicarà a la cruïlla entre els carrers John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. Abans que s’aturessin les obres per falta de pressupost, ja es va actuar en una part dels serveis afectats i està previst que, a partir del mes de gener, es reprenguin les obres per implantar l’obra i acabar el desviament dels serveis afectats. També s’hauran d’executar les pantalles i excavar els primers 33 metres del pou de l’estació. L’obra licitada també inclou l’excavació dels 22 metres restants del pou, així com la galeria que connectarà amb el túnel de l’L9 i la resta de treballs per completar l’obra civil i l’estructura interior de l’estació. Igual que en el cas de la parada de Manuel Girona, també s’executarà la llosa de fons del pou, l’estructura interior, les andanes i la coberta del pou.

Més notícies
Notícia: Territori posposa la finalització de tram central de l’L9, que s’enllestirà el 2026
Comparteix
L'arribada a Lesseps haurà d'esperar fins al 2026
Notícia: TMB aposta per activar l’L9 entre la Sagrera i Lesseps encara que no s’hagi acabat
Comparteix
"En lloc de tenir un túnel fet i aturat, pots estrenar-lo abans i no esperar que sigui una inauguració conjunta de tota la línia", afirma el conseller delegat de TMB
Notícia: La tuneladora reprèn les obres del tram central de l’L9
Comparteix
La maquinària estava aturada des del mes de febrer per tasques de manteniment
Notícia: Un treballador resulta ferit en patir un accident en les obres de l’L9
Comparteix
Els Bombers de Barcelona i el SEM han evacuat l'operari amb una grua pel pou de ventilació

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa