L’L5 del metro de Barcelona ha recuperat la normalitat aquest dilluns, 2 de setembre, després de més dos mesos d’obres per dur a terme la renovació integral de la via entre les estacions de Collblanc i Cornellà Centre. Amb l’obertura del servei d’aquest tram, totes les línies que havien estat amb talls aquest estiu -L2, L4 i L10 Nord- ja funcionen a ple rendiment. L’L5 incorpora des d’aquest dilluns un nou tren.

Totes les feines que s’han executat han tingut un cost de 16 milions d’euros. S’ha actuat en cinc quilòmetres, en els quals s’han reduït les vibracions i s’ha millorat l’accessibilitat. Un dels objectius de la renovació era augmentar la capacitat de la línia, amb quatre nous trens. Un ha entrat en servei ara i altres tres ho faran en els anys vinents, amb la intenció que en hora punta els combois passin cada 2,15 minuts.
✅🚇L5 #metrobcn: servei restablert.
— TMBinfo (@TMBinfo) September 2, 2024
ℹ️ Les obres de millora han finalitzat, i la línia ha recuperat el seu recorregut habitual. pic.twitter.com/BtOkSZ4DUk
La via havia arribat al final de la vida útil
Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), aquest tram de via havia arribat al final de la seva vida útil. Entre els treballs fets destaquen la instal·lació d’una agulla del tipus bretelle que millora la capacitat de la línia, ja que permet reduir el temps d’aturada quan hi hagi alguna incidència, i incrementa la capacitat de transport de l’L5. També s’ha aprofitat per fer un recrescut de les andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació.

A més, s’han substituït 6.500 metres cúbics de balast per formigó, s’han col·locat 14.400 metres lineals de carril d’acer, amb un total de 618 soldadures elèctriques i 243 aluminotèrmiques, subjectats amb 24.000 fixacions antivibratòries sobre la plataforma de formigó, s’ha modificat part de la catenària i s’han renovat dos pous de ventilació del túnel.