La línia 1 del metro de Barcelona, la més utilitzada pels viatgers, patirà un tall en el servei a mitjans d’abril. Serà el cap de setmana del 12 i 13 d’abril i afectarà el tram entre les estacions de Glòries i la Sagrera. Aquesta interrupció del servei se sumarà a la de l’L2 entre la Pau i Badalona Pompeu Fabra, entre el 12 i el 21 d’abril, ja explicada pel TOT Barcelona.

En el cas de l’L1, el tall és per les obres d’accessibilitat que s’executen a l’estació del Clot. Durant el 12 i el 13 d’abril s’instal·laran dos ascensors en aquesta parada que comunicaran el vestíbul amb l’andana. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un bus especial que cobrirà el tram entre Glòries i la Sagrera amb el mateix horari de metro.

Plafons informatius a l'estació del Clot de la L1 del metro. / TMB
Plafons informatius a l’estació del Clot de la línia L1 del metro / TMB

Adaptar l’intercanviador a les persones amb mobilitat reduïda

Aquestes reformes a l’estació del Clot, que també és una parada de Rodalies i de l’L2, les fa la Generalitat de Catalunya, a través del departament de Territori, per adaptar l’intercanviador de transport a les persones amb mobilitat reduïda. Les millores van començar el gener del 2024 i tenen un cost de 7,1 milions.

Es dona la circumstància que l’L1 és la línia de metro de Barcelona amb més passatge. El 2024, l’L1 va tancar amb més de 125 milions de validacions, la qual cosa significa que aquesta línia acumula el 27% del total de viatgers del suburbà. L’any passat, el metro va batre un rècord de passatge amb 469 milions d’usuaris.

Els vagons del metro de l'L2 a Badalona Pompeu Fabra en direcció a Barcelona | Albert Hernàndez
Viatgers de l’L2 a Badalona Pompeu Fabra / Albert Hernàndez

Un tram de l’L2, sense servei durant 10 dies

D’altra banda, la interrupció del servei de l’L2 s’allargarà des del dissabte 12 d’abril fins al 21 d’abril, Dilluns de Pasqua. Tot i que les obres en les plataformes de via per reduir les incidències es concentraran en el tram entre les estacions d’Artigues i Pep Ventura, l’afectació a la ciutadana serà més important, ja que es tallarà l’L2 des de la Pau fins a Badalona Pompeu. Com en el cas de l’L1, TMB activarà un servei especial de bus en el tram afectat.

L’L2 ha patit des que es va començar a construir problemes de filtracions d’aigua per l’efecte d’ascensió del nivell freàtic en tot el delta del riu Besòs. I, al llarg dels darrers anys, ja s’han fet actuacions per esmenar aquests inconvenients, amb la renovació de la plataforma de via i amb la millora del sistema de drenatge superficial.

Més notícies
Notícia: El metro a partir del 2030: 40 estacions noves i més intercanviadors
Comparteix
A partir del 2030, la xarxa quedarà expandida amb noves estacions i connexions | Accelerar les obres de l'L9 és la gran aposta del Govern de la Generalitat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa