Ja fa sis anys que el Tramvia Blau va deixar de circular pels carrers de Barcelona i, a hores d’ara, encara no té data de retorn, tot i que tal com explicava aquest mateix diari, la “previsió de TMB és disposar pròximament del projecte bàsic” per fer realitat que un dels emblemes de la ciutat torni a estar en funcionament. Aquest dissabte al matí, des de Trias per Barcelona (Junts per Catalunya) han creat un estand a la plaça Kennedy, un dels punts pels quals passaran les vies del tramvia un cop estigui enllestit el projecte i s’hagin executat les obres, amb fotografies de l’antic recorregut del Tramvia Blau per pressionar a l’alcalde barceloní, Jaume Collboni, perquè el recuperi.
Des de la plaça Kennedy, el portaveu del grup municipal, Jordi Martí, ha recordat que el tramvia és una “icona” de la ciutat i els barris de Sarrià-Sant Gervasi i ha reivindicat que el servei torni a circular per l’Avinguda Tibidabo. Martí ha interpel·lat Collboni perquè aprovi el projecte i es vegi l’inici d’un nou projecte aquest mandat. Segons assegura el portaveu juntaire al consistori, recuperar el Tramvia Blau va ser una de les qüestions que es van posar sobre la taula en les negociacions amb la formació socialista per formar un govern de coalició a l’Ajuntament. Una coalició, però, que no es va acabar produint.

El pes de negociador de Junts
Tenint en compte que Junts va ser la formació més votada a Sarrià-Sant Gervasi, i que, per la qual cosa, tenen una gran representació al districte, el portaveu ha demanat a Collboni que s’assegui a la taula amb la seva formació per desenvolupar aquest projecte, ja que considera que es tracta d’una qüestió que requereix “diàleg i consens”. El Tramvia Blau va tancar a principis de 2018 per un problema de seguretat, concretament per la falta de manteniment dels cotxes i de la via, que s’ha de renovar totalment. Des de llavors, poc s’ha avançat i la recuperació del Tramvia ha estat plena d’entrebancs

