Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Junts proposa un pla de xoc pel Bicing amb quotes per a turistes i estacions mòbils
  • CA

Junts per Barcelona portarà a la pròxima comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge un pla integral per revolucionar el Bicing amb un decàleg de propostes que inclouen un Pla Director 2025-2030, un programa específic per a joves, estacions mòbils i temporals per als grans esdeveniments, tarifes diferenciades per a residents i turistes o una nova aplicació. “El Bicing ha de ser un servei públic de qualitat, eficient, segur i accessible per a tothom, però avui pateix carències importants que cal resoldre amb valentia i visió de futur”, explica la regidora Francina Vila, que serà l’encarregada de defensar la proposta a la comissió.

Amb més de 166.000 abonats, 8.000 bicicletes i 557 estacions repartides per la ciutat, el Bicing és una “infraestructura essencial de la mobilitat sostenible” a la ciutat que “pateix problemes estructurals greus”, defensa Junts. El servei de lloguer de bicicletes rep un 6,95 de valoració dels seus propis usuaris, segons els registres de l’última Enquesta de Serveis Municipals, però un estudi del mateix Bicing de l’abril d’aquest any també apunta un empitjorament del servei, desequilibris territorials i horaris, problemes de disponibilitat i ancoratge o dèficit de seguretat en algunes ubicacions. Des del Bicicleta Club de Catalunya (BACC) assenyalaven, la setmana passada al Tot Barcelona, que calen “més bicicletes” i “millorar la xarxa ciclista” dels barris de muntanya, principalment.

Per aquest motiu, el grup municipal de Junts proposarà un pla de xoc de 10 punts per “garantir la convivència i la disciplina de bicicletes i patinets amb els vianants i els altres modes de transport”. “No podem demanar a la ciutadania que deixi el cotxe si no oferim alternatives reals, còmodes, segures i eficients. El Bicing ha de ser aquesta alternativa, però avui no ho és plenament. Per això presentem aquest pla integral amb mesures concretes, calendaris i pressupostos”, ha declarat Vila.

Operari reomplint una estació de Bicing al Passeig de Gràcia / Foto: Jordi Play
Un operari reomplint una estació de Bicing al Passeig de Gràcia / Jordi Play

Les principals propostes de Junts per revolucionar el Bicing

En aquesta línia, el Pla Director 2025-30 que proposa Junts inclouria una “diagnosi per barris” i un calendari amb “objectius mesurables”. La segona gran mesura inclou un carnet específic per als joves de 18 a 30 anys empadronats a la ciutat i convenis amb els centres educatius. Vila recorda que els joves són els principals usuaris del Bicing, però que el servei actual “no s’adapta prou a les seves necessitats de flexibilitat, seguretat i incentius”. El pla també proposa dos “tarifes diferenciades” per als residents a Barcelona o Catalunya i els turistes com ara 20 euros per a dos dies o 50 setmanals, especifica la formació independentista.

Junts també demana millorar l’algoritme de predicció i alternatives del servei. El Bicing ha incorporat aquest any una predicció de com estaran les estacions en els pròxims 15 i 30 minuts, tenint en compte les bicicletes que hi ha i les que circulen a prop, malgrat que aquesta eina no és gaire seguida pels usuaris. Junts també proposa “estacions mòbils” per als grans esdeveniments. És un clàssic, en aquest sentit, que les estacions pròximes als espais massius, com concerts o partits de futbol, es col·lapsin aviat.

El pla de xoc també inclou una mesura demandada pels usuaris de la bicicleta a Barcelona: desenvolupar una aplicació “integrada amb TMB, FGC, AMB i altres plataformes digitals”. El BACC, per exemple, fa temps que demana que es tracti el Bicing “com un transport públic més” i reclamen que el servei passi a ser gestionat directament per TMB o una operadora pública similar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa