Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Junts insta a mantenir els descomptes del 50% al transport públic el 2025

Junts per Catalunya-Trias per Barcelona ha reclamat aquest dijous al govern de Jaume Collboni que pressioni per mantenir els descomptes del 50% del preu que, des de fa dos anys, tenen els títols del transport públic de la T-Usual i la T-Jove. A mitjans d’aquest mes, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un consorci interadministratiu presidit per la Generalitat i del qual formen l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), donarà a conèixer les tarifes per a l’any 2025 a l’àrea de Barcelona.

El president del grup municipal de Junts a l’Ajuntament Jordi Martí Galbis ha posat el focus en la T-Usual i la T-Jove, que actualment costen 21,35 i 42,70 euros, respectivament, i que en cas que no es mantingui el 50% del descompte, l’any vinent el seu preu es doblaria fins als 42,70 i 85,40 euros. A més, el líder municipal de Junts ha destacat la bonificació dels títols per a les famílies monoparentals i nombroses, així com per a les persones en atur, ja que segons ell són col·lectius importants i sensibles.

La supressió seria “intolerable”, segons Junts

Martí Galbis ha reclamat Collboni una actitud “més ferma i compromesa” a l’hora de reclamar el manteniment d’aquests ajuts i ha opinat que seria “intolerable” la supressió. “Tenim una situació complicada amb impostos elevats i una inflació elevada, i això impacta sobre la capacitat de despesa i estalvi de les famílies”.

Les bonificacions podrien finalitzar a finals d’any

Si no es produeix un gir inesperat en el guió, tot apunta que aquestes bonificacions del 50% s’acabaran a finals d’any, així com la gratuïtat dels bitllets de Rodalies i de mitjana distància. L’octubre passat, el ministre de Transports Óscar Puente ja va dir que els ajuts que es van posar en marxa el setembre del 2022 per fer front a la crisi energètica podrien no prorrogar-se. La rebaixa dels preus d’un 50% d’aquests títols de transport ha estat possible perquè el govern de l’Estat s’ha fet càrrec d’un 30% dels costos i l’ATM d’un 20%.

Fa pocs dies, des del Govern de la Generalitat s’han expressat en la mateixa línia que Puente. Ho han fet el secretari de Mobilitat i Transport de la Generalitat Manel Nadal i la directora general del departament de Territori Susi López. Nadal va dir que a la conselleria els agradaria mantenir les bonificacions, però no fins al 50%, ja que a parer seu “és inassumible”. Segons Nadal, el cost de la subvenció del transport públic a l’àrea de Barcelona és d’uns 222 milions d’euros l’any. López es va referir a la T-Usual en concret i va opinar que no pot seguir bonificada al 50% perquè l’usuari només paga el 36% del cost real del bitllet. La Generalitat, com el govern de l’Estat, és partidària de bonificacions inferiors o en funció de la renda de la ciutadania.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa