El Departament de Territori acaba d’adjudicar les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de la línia L9 de metro per 47,8 milions d’euros, segons ha informat la conselleria en un comunicat aquest dijous. Els treballs inclouran l’excavació dels pous, les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació, principalment, i permetran donar un nou impuls al tram central de les línies L9 i L10 de metro que ha d’unir la Zona Universitària amb la Sagrera. Actualment només funcionen als extrems.

Les obres, aturades durant més d’una dècada per falta de pressupost, s’han accelerat en els últims mesos. A l’octubre de l’any passat es van reprendre els treballs a l’estació de Sanllehy i a finals d’any es van iniciar els treballs preparatoris a la de Campus Nord, mentre pròximament es començarà a treballar en l’estructura interior de l’estació del Guinardó. Quan es completi el tram central, que la Generalitat calcula que serà cap al 2030, la demanda de viatgers es multiplicarà per quatre i passarà dels 27 milions actuals fins als 113 milions, segons calcula Territori.

El detall de les obres a Manuel Girona i Campus Nord

La Generalitat ha explicat que l’estació de Manuel Girona es construirà al carrer Doctor Ferran, al barri de Pedralbes (Les Corts). Els treballs previstos són la primera fase d’implantació i desviament de serveis, l’execució de les pantalles i l’excavació del pou de l’estació, que farà 27 metres de diàmetres i 60 metres de profunditat. Les obres començaran durant la primavera. A l’estació de Campus Nord, que s’ubicarà a la cruïlla dels carrers John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió, també a Pedralbes, les obres van començar al gener i actualment els operaris estan preparant la plataforma per començar l’execució de les pantalles del pou, que tindrà 55 metres de profunditat i 26 metres de diàmetre.

Grues treballant al pou de la futura estació de Mandri de la línia L9 de metro / ACN

Actualment, les grues treballen a tota màquina a les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy i en l’àmbit del macropou de la Sagrera. Els operaris també treballen per col·locar la llosa intermèdia del túnel entre les estacions de Plaça de Maragall i Lesseps que separa un sentit de l’altre en la circulació dels trens.

El 2027, fita important per l’L9

El Departament de Territori té marcat el vermell l’any 2027. A finals d’aquell any, tot i que no es descarta que sigui a principis del 2028, la Generalitat vol inaugurar quatre estacions —la Sagrera-TAV, la Sagrera, Plaça Maragall i Guinardó Hospital de Sant Pau— i allargar una mica més el recorregut. Són 3,6 quilòmetres que uneixen els barris de la Sagrera (Sant Andreu) i el Guinardó (Horta-Guinardó). El nou calendari es va recalcular després de saber-se que la tuneladora s’hauria d’aturar un any per fer tasques de manteniment i això obligués a ajornar la finalització del tram entre Mandri i Lesseps, previst per al 2026.

Més notícies
Notícia: Liciten la construcció de dues noves estacions de l’L9 per 51 milions
Comparteix
Les obres permetran avançar en la compleció del tram central de la línia
Notícia: Es reprenen les obres de l’estació de l’L9 a Sanllehy 13 anys després
Comparteix
El total de les obres hauria de durar uns tres anys i mig, ja que es tracta d’unes obres de gran envergadura
Notícia: Territori posposa la finalització de tram central de l’L9, que s’enllestirà el 2026
Comparteix
L'arribada a Lesseps haurà d'esperar fins al 2026
Notícia: TMB aposta per activar l’L9 entre la Sagrera i Lesseps encara que no s’hagi acabat
Comparteix
"En lloc de tenir un túnel fet i aturat, pots estrenar-lo abans i no esperar que sigui una inauguració conjunta de tota la línia", afirma el conseller delegat de TMB

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa