L’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat no comptarà amb l’aprovació del Parlament de Catalunya. Així ho ha explicat el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, en una entrevista a SER Catalunya on ha assenyalat que l’executiu català tindrà llesta una proposta “abans de marxar de vacances d’estiu”. Dalmau ha assegurat que “l’aeroport s’ha d’ampliar, i no s’ampliarà a l’aire sinó a través de la pista” i que per això no comptarà amb el suport dels partits polítics de la cambra catalana i la proposta “no passarà pel Parlament”. “No renunciem a prendre les decisions que hem de prendre, que som el Govern i la gent el que vol és que es prenguin decisions. El Parlament pot fer les iniciatives que cregui oportú, però el Govern pren decisions de la seva competència”, ha sentenciat el conseller de la presidència.
Dalmau ha assenyalat que la tramitació de la proposta d’ampliació d’El Prat sense que compti amb l’aprovació del Parlament de Catalunya “envia el missatge que el nostre país ha perdut massa temps altres vegades i que ara ens posem en marxa” i ha assegurat que la proposta, tot i que pugui tenir diferències amb ERC i Comuns, els socis habituals dels socialistes, “complirà els acords d’investidura” escrupolosament.
🔴@AlbertDalmau, conseller de la Presidència del @govern:
— Aquí Catalunya (@AquiCatalunya) June 5, 2025
🗣️”La decisió de l’ampliació de l’aeroport del Prat no hauria de passar pel Parlament de Catalunya”.
🔗https://t.co/4YiozFhvZW pic.twitter.com/OGciQyqtYf
La garantia de respectar els espais naturals
Un dels aspectes centrals que ha envoltat el debat sobre l’ampliació de l’aeroport de Barcelona ha estat l’impacte ambiental i com afectaria a la Ricarda. Davant el possible escepticisme i les crítiques sobre l’impacte ambiental que pot generar l’ampliació d’El Prat Dalmau ha assenyalat que serà una ampliació “respectuosa amb els espais naturals i que abordarà les compensacions ambientals”.