Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Gòtic denuncia el veto a circular per la Via Laietana de pujada: “És un greuge”

Després de més de tres anys d’obres, la Via Laietana ja està remodelada. L’objectiu era pacificar l’artèria, ampliant les voreres i reduint els carrils de la circulació. De cinc carrils s’ha passat a tres. De baixada, hi ha un carril bus-taxi compartit amb bicicletes i un carril obert a tots els vehicles. I de pujada ha quedat un carril bici i un únic carril restringit a vehicles del barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, i la Barceloneta, així com els usuaris d’aparcaments, taxis i busos de TMB i la plataforma logística del mercat de Santa Caterina. Però, tal com ja va explicar el TOT Barcelona, els veïns i comerciants empadronats al Gòtic ho tenen prohibit. “És un greuge”, denuncia la gerent de l’eix comercial Barnacentre, Isabel Rodríguez.

Per al veïnat i els comerciants del Gòtic, la Via Laietana és la via d’entrada “natural” del barri Gòtic, subratlla la gerent de Barnacentre. Ara, l’objectiu del consistori és que aquestes persones deixin d’utilitzar aquest carrer per accedir als seus negocis i cases i hagin d’entrar per la Rambla, amb un únic carril de pujada (ara en obres), moltes vegades col·lapsat, o fer una volta més llarga per acabar baixant per Via Laietana per entrar al Gòtic.

Es multarà

Tot i que al llarg de l’estiu l’Ajuntament estudiarà com funciona la mobilitat de la Via Laietana, si no canvia de parer, els veïns del Gòtic tindran l’accés tancat de pujada, i després de l’estiu es començarà a multar (el control es farà a través de càmeres). “Serà una dificultat afegida per treballar i viure al Gòtic”.

Un cilista de Glovo travessa malament la Via Laietana / Jordi Subirana

Des de Barnacentre, s’aplaudeix que s’hagi guanyat espai per als vianants i els ciclistes, però la solució que els ha plantejat l’Ajuntament “no és assumible” en l’àmbit circulatori, indica Rodríguez. Una de les contradiccions més visibles que es donarà és que els abonats o la resta d’usuaris clients de l’aparcament de SABA de l’avinguda de la Catedral no podran accedir al pàrquing si pugen per la Via Laietana, mentre que els clients de l’aparcament de BSM, situat davant del mercat de Santa Caterina, sí que hi podran entrar. No obstant això, la gerent de l’entitat comercial posa l’èmfasi en els pàrquings “de pupil·latge estable, de veïns i treballadors, que estan al carrer de Sagristans. Aquests són on hi ha els greuges més grans”.

Molta població envellida

La Montse, una veïna de la zona del carrer dels Lledó i la plaça de Sant Just, confia que l’Ajuntament faci marxa enrere en la seva decisió. “Hem fet una reunió -el divendres passat- i en farem una altra aviat. Aquest estiu s’està fent una prova pilot”. En el seu cas, el fet que es dificulti la mobilitat a les persones al Gòtic serà un problema, ja que té un familiar a qui li costa caminar i ha de poder accedir amb facilitat fins davant del seu habitatge. Rodríguez recorda que el cas de la Montse no és únic i en tot l’àmbit de Sant Just hi ha molta població envellida.

Un cotxe de la Guàrdia Urbana talla la Via Laietana durant una manifestació, aquest dimarts / Jordi Subirana

Una altra de les crítiques que els usuaris de la Via Laietana han fet és la pèrdua de transport públic, avisa la Montse. Amb la remodelació, deixen de circular les línies de bus V15 -molt utilitzat per persones que anaven al mercat de Santa Caterina- i V17, i només pujarà per l’artèria el 47 i el bus de barri. Els busos V15 i V17 garantien la circulació del veïnat de la Via Laietana i els voltants cap al nord de la ciutat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa