Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les goteres dificulten les obres de millora de l’estació del Clot

L’estació del Clot va recuperar el llum a mitjans de març amb una instal·lació provisional que encara durarà uns mesos. Renfe ha fet públic aquest dimarts que invertirà 2,3 milions d’euros per renovar la instal·lació elèctrica de les andanes i per adequar el vestíbul. La decisió arriba setmanes després d’una aturada elèctrica que va deixar l’estació a les fosques un parell de dies. Fonts de Renfe coneixedores de la situació han explicat al Tot Barcelona que un seguit de goteres, provocades majoritàriament per un pàrquing proper, n’han complicat la planificació de la reforma. La setmana passada, afegeixen, l’operadora va trobar una “solució tècnica” i ara ja es poden dur a terme les obres. En tot cas, reconeixen que és una “obra complicada”.

Baixar uns dies enrere a les anades de Clot implicava esquivar diferents cubells repartits per tota l’estació. Renfe fa tres setmanes que hi ha destinat un treballador que s’encarrega de la neteja i manteniment d’aquests cubells, que s’omplien de forma recurrent. Els últims cubells es van retirar divendres passat i aquest cap de setmana, que no ha plogut a Barcelona, la situació ha estat tranquil·la. L’aiguat d’aquest dimarts al matí ha revivat un parell de goteres a l’andana de les vies 3 i 4 de l’estació -trens direcció Mataró i estació de França-, malgrat que els encarregats de manteniment sustenten que són més petites que les que van sortir setmanes enrere.

Imatges de les goteres que hi havia les setmanes anteriors al Clot / Gabriel G. Garrido

Vestíbul nou i llums LED

La inversió de més de dos milions també té previst fer canvis al vestíbul. En aquests moments, un problema amb l’aire condicionat, que té un tub penjant que deixa anar aigua, provoca la gotera més important que hi ha en aquesta àrea de l’estació. Els encarregats de la instal·lació han creat un remei casolà per canalitzar l’aigua cap a una galleda i evitar, així, que es creï un bassal d’aigua important en una de les zones de més pas de l’estació. Un cop passin les obres, el vestíbul canalitzarà els fluxos de gent de forma diferent a l’actual. Canviarà la distribució de les entrades i sortides dels passatgers, fet que permetran guanyar espai de pas, i ubicarà una rampa perquè l’estació sigui més accessible.

El vestíbul de l’estació del Clot aquest dimarts a la tarda | Gabriel G. Garrido

Pel que fa a l’enllumenat, s’aprofitarà per substituir la il·luminació dels fluorescents per llums de tipus LED, més eficients i sostenibles, a les andanes, una de les més fosques de Barcelona -juntament amb la Sagrera-, però també a les taquilles, vestíbul i locals tècnics. El Clot acull les línies R1, R2, R2 nord, R11 i RG1 de Rodalies de Catalunya. Segons Renfe, aquestes millores beneficiaran uns 26.200 viatgers que utilitzen l’estació diàriament.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa