Els patinets elèctrics poden ser, fàcilment, un dels elements de mobilitat personal que més polèmica generen entre els usuaris junt amb les bicicletes. Avui divendres, el consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) votarà una proposta que aposta per la prohibició definitiva dels patinets elèctrics al transport públic, segons ha avançat l’ACN. Un grup d’experts ha estat qui ha elaborat aquesta proposta que ha analitzat els riscos que comporten aquests vehicles de mobilitat personal, que des del febrer estaven vetats, temporalment, després que un patinet s’incendiés en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).
La prohibició temporal estava en vigor fins al 31 d’octubre, quan expirava, després que l’ATM prorrogués el període inicial marcat de sis mesos. Si l’ATM vota a favor de la proposta dels experts, la regulació definitiva prohibirà l’entrada dels patinets al transport públic.
Una escletxa
La proposta dels experts no comporta una prohibició total, ja que, amb una visió de futur, han incorporat una clàusula que permetria revocar aquesta prohibició dels patinets elèctrics al transport públic de Barcelona. Això sí, aquesta clàusula només permet la tornada d’aquests vehicles de mobilitat personal al transport públic sempre que s’hagin trobat solucions tècniques per garantir la seva seguretat. Malgrat mesos d’investigacions i treball, els experts no han pogut trobar cap solució, de moment, que permeti pensar en la tornada dels patinets al transport públic.
La votació arriba en un moment especialment delicat, ja que fa el passat dimarts, a Madrid, un patinet elèctric va causar l’incendi d’un vagó de tren, però, per sort, no hi va haver ferits.
Més de 600 denúncies en una setmana
Aquest és el balanç que va fer la Guàrdia Urbana de Barcelona entre el 25 de setembre i l’1 d’octubre. L’Ajuntament de Barcelona va desplegar un operatiu especial per el control específic dels vehicles de mobilitat personal.